fredag 1 juli 2011

Im SO sorry =(

Jag är verkligen jätteledsen att jag svikit er läsare och inte bloggat på en hel månad. Det är massor som har hänt under den gångna tiden, inte minst min semester och jag vet inte ens vart jag ska börja. Men nu har jag många små roliga och mindre roliga incidenter att skriva om i alla fall.

Nu är jag i alla fall hemma i Svedala igen och har börjat att jobba. Jag anlände Residenset Nylén kl 00.15 natten mellan måndagen och tisdagen och stod i givakt på jobbet redan morgonen där på. Vi har verkligen skitmycket att göra på jobbet nu. Det är visserkligen kul, för hade inte varit roligt att komma hem till en halvt folktom stad och sen sitta o rulla tummarna halva dagarna på kontoret. Rullar tummar det gör jag ändå så det räcker, if you know what I mean =) Om någon vecka så börjar mina kollegor att försvinna från kontoret och jag kommer vara själv med vår sommarjobbare Mickie i ett par veckor. Jag hoppas vi kommer ha lagom mycket att göra och håller oss sysselsatta.

Veckorna går fort nu och jag börjar misstänka att tiden till nästa resa bara kommer att swischa förbi. Det är i alla fall min förhoppning. Men för första gången på säkert 6 år så tyckte jag att det var helt otroligt skönt att komma hem till Sverige och för första gången så ser jag det här landets fördelar ur en helt annan synvinkel än vad jag gjort på mycket länge. Jag uppskattar en hel lista med saker där nummer ett är Trevliga människor som inte pratar skit o vill förstöra och såra en, nummer två är frisk o fräsh luft även om det stundvis är väldigt varmt, nummer tre är min egen säng och min egen soffa, nummer fyra är svensk mat och ett stort rymligt kök där man kan laga iordning den och sist men inte minst är svensk shopping där man vet exakt vart man kan hitta det man söker och till bra priser utan att behöva jiddra med gnidet folk om priset. Jag ska nog lägga till punkten ensamtid också, för det är något jag verkligen uppskattar vissa stunder i livet.

Under den gångna veckan har det inte hänt så mycket. Min mamma hade köpt blommor till alla fönster i hela min lägenhet när jag kom hem och det blev jag verkligen glad för. Hon vet exakt vilka blommor jag gillar och vad som passar i mitt hem. Vi tackar o bugar för det =) I förrgår shoppade jag ett par låga vita Converse på rean, igår shoppade jag underkläder ihop med Bettan och idag har jag shoppat prylar till hemmet med mamma o syrran. Jag är så glad att jag äntligen kan unna mig lite saker igen och att min ekonomi känns något bättre och stabilare nu. Jag köpte en golvfläkt som jag ska ha i sovrummet när det är riktigt varmt i lägenheten så man knappt kan sova. Sen hittade jag ett par vita lackskor med kilklack på rean på Sko-Kanonen. Sen blev det ett par vita flätade korgar o lite annat smått o gott. Shopping är fan livet alltså!

Igår kom min underbara kusin Hanna förbi på jobbet och vi fick några minuter att snacka lite skit. Så kul att se henne igen, hon är så go. Ska försöka hälsa på henne i huset någon dag nu snart för det var så längesen jag var där. Det var även kul att träffa alla underbara, pigga o glada kollegor igen efter semestern.

I helgen har jag nästan inga planer. Funderar på att städa, plugga och åka till mammas kollonilott, men det där kan ju sluta precis hur som helst. Vill inte flänga o fara runt den här helgen för nu har jag varit borta i över 3 veckor och nu vill jag mest bara ta det lugn här hemma ett tag.

Jag lovar att bättra mig med bloggandet och hoppas att ni inte tröttnat på väntandet och kasserat länken till min blogg.

KRAM alla läsare!

3 kommentarer:

  1. Åhh, vad kul med en uppdatering! Jag är ju sååå nyfiken på vad som har hänt =))). Tänkte kanske att det är en fru Mehmet Dogan som återvänt från Alanya...?

    Hoppas du haft det riktigt bra och att hans uppehållstillstånd kanske är färdigt vid det här laget?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul att läsa din blogg igen! Så du vill ha din bas här med Mehmet men åker gärna till Turkie.
    Kanske 70% här 30% Turkiet. Hoppas allt blir bra:)

    SvaraRadera
  3. Jag o Mehmet kommer att ha vår bas i Sverige så jag tycker att Sverige är ett mycket mer välorganiserat land med bättre mänskliga rättigheter, bättre levnadsförhållanden på många sätt, mycket mer rättvist land, bättre skolor och bättre social trygghet.

    Sen har Turkiet roligare klimat, roligare utbud när man väl har ledig tid och ett mer kryddstark kultur och det vill jag också dra nytta av.

    Men vi kommer nog bo större delen av vårt liv i Sverige och endast semestra längre perioder i Turkiet.

    /MARIE

    SvaraRadera