lördag 9 juli 2011

Sverige bada =)

Idag ska jag o syster åka o Sverige bada. Det var nog hundra år sen sist jag gjorde det. Tror bestämt att det var typ 4-5 år sedan jag o min vän Helena var i Simsjön o tog ett topp, det var nog sista gången jag badade i Sverige. I år har jag bara badat i pool i Alanya o den var ju inte särskillt varm den heller, så ska bli spännande o se vad jag tycker om tempen i Örlen idag. Har en faslig huvudvärk dock. Vet inte om det beror på dålig och väldigt orolig sömn eller på vädret, regnet hänger ju i luften. Laddar upp med Treo på utflykten tror jag. Kan ju dock vara rätt så mysigt att bada när det duggregnar =)

Morgonen har för övrigt förgyllts av en äcklig jäkla stor mal i mitt vardagsrums fönster. Den fick mig dock att inse att min fobi för kryp har blivit mindre än för ca 7 år sedan. På den tiden ringde jag nämligen efter mamma o pappa som fick komma o hämta mig mitt i natten pga en likadan mal. Idag vågade jag suga upp den själv med dammsugaren, även om jag näääästan började grina lite och det gick kalla kårar utmed ryggraden på mig. Jag är stolt och tror o hoppas att det finns en räddning även för mig. Jag tror jag måste börja bekanta mig lite mer med udda djur i allmänhet faktiskt och att det skulle hjälpa mig mot mina småkryps fobier. Ja, som den där apan jag höll. Inte för att jag är rädd för apor då, men det är ju ändå ett udda djur som jag aldrig tidigare varit så nära. En dag kanske jag till och med lyckas klappa en stor hårig spindel. Anna Y. - synd att jag missade orm-showen på Tropical. Den kunde nog hjälpt mig en hel del ;)

Ska se till att komma hem i tid i eftermiddag så jag kan börja röja här hemma. Ser ut som fan, för att vara ärlig. Har kommit in i en dålig period när jag är helt lamslagen efter jobbet, äter dålig mat, städar inte, företar mig inget. Men nu måste jag faktiskt städa. Det är inte jätte stökigt men smutsigt på golvet. Jag kontaktade en tjej som lagt ut en annons på Blocket och som önskade hyra lägenhet i 2a hand här i Skövde. Tänkte att det kanske kunde vara något för mig nu när jag reser till Alanya några månader i höst. Hon kanske möjligen, eventuellt, i fall om att ville komma o kolla på min lägenhet nästa vecka och då kan det verkligen inte se ut som det gör nu. Vi får se vad som händer o sker.

Bäst jag slutar blogga då syrran kommer o hämtar upp mig snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar