måndag 4 juli 2011

En ganska vanlig dag

Dagen har varit som den brukar när man jobbar. Förutom att jag sov sämre än sämst inatt och var astrött när jag vaknade. Kunde verkligen inte somna igår. Inte förrän klockan närmade sig 1 så slog mina bruna igen av sig självt. Sen vred o vände jag mig hundra gånger i sängen och vaknade helt vimmelkantig när klockan var så gott som 7.

Det har varit en lugn dag på jobbet idag. Lunchen ägnade jag helt åt mig själv. Först var jag o köpte thai-mat på ett nytt ställe som öppnat i stan - Wookade nudlar med grönsaker. Det var gott men jag blev inte mätt på långa vägar. Där efter var jag på Kicks på jakt efter en ny parfym. Å det är då fasiken inte lätt att hitta någon man gillar. Jag tror jag luktade på minst 35 stycken. Till slut hade jag valt ut 4 stycken som jag gillade men känner mig ändå inte hundra nöjd med dem så vet inte vilken jag ska välja. Två av dem var dessutom sjukt dyra. Hur dyrt kan det vara liksom... vad är det jag betalar för...? Efter jobber var jag iväg till Lindex o luktade på några till och fastnade lite granna för Paris Hiltons Heiress. Den är nog inte direkt ny i gemet längre tror jag och den är ganska så billig på internetbutikerna. Så nu står jag o väljer på den eller Marine Groove från Escada. Men kan heller inte riktigt släppa Rose the One samt Nr.3 från D&G. Den som lever får se vilken jag till sist bestämmer mig för.

När jag kom hem ringde jag det vanliga kvällssamtalet till min fästman. Och nog fick jag mig ett gott skratt. Jag lovade dock att inte avslöja det han berättade, men när han satt sina planer i verket och vi vet hur allt har gått så lovar jag att berätta. Tihi.... han är ju för rolig den unge mannen =))) LEDTRÅD: Lyxhustruliv i sikte!!!

Till kvällen väntar stekt färskpotatis med brysselkål. Det har jag längtat efter nu i flera dagar. Synd bara att jag inte är så hungrig nu, då jag nämligen åt en Daim päron glass på vägen hem. Jag fick ju ett par stycken Glassogram från mitt jobb idag.

Vad har jag mer gjort idag. Jo, nämligen försökt att ringa Migrationsverket. Och det gick väll... SÅDÄR, skulle man kunna säga. Av 20 samtalsförsök så säger de 19 gånger att "Alla handläggare är förnärvarande upptagna, var god försök senare". Och den 20e gången så kommer du fram och får knappa in ditt ärendenummer. När du gjort det och om du har väldig tur så blir du ställd i telefonkö. Om du har otur så säger dem åter igen "Alla handläggare är förnärvarande upptagna....", men om du har den där lilla extra turen att du faktiskt får vänta på en handläggare så är det alltifrån 18-46 minuters väntetid. Vem fan har tid att sitta o vänta på det. Jag får gå på min andra plan imorgon och ringa vår handläggare direkt på morgonen. Det är ju bara det att jag har försökt med det flera gånger den senaste tiden och alltid är det nått. Om hon inte är sjuk, så är hon upptagen med annat samtal. O är hon inte det så är hon åter imorgon samma tid. Sånt här driver en verkligen till vansinne. Men skam den som ger sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar