onsdag 6 juli 2011

Svar till "Alanya One Stop Shop"

Alanya One Stop Shop sa...
Jag blir glad av att läsa din blogg!Men det kan väl ändå inte vara så illa att folk säger öppet om vad de tycker o tänker ang. vikt, utseende mm? Du menar att vilt främmande människor kommenterar? Men du verkar ju kunna säga ifrån när det krävs! Förhoppningsvis på turkiska åt turkarna!Om någon hade kommenterat mig angående utseende etc så hade jag svarat därefter! Bli inte negativ över det som har hänt nu! Du är starkare än så! Alanya består inte bara av "fula" människor! Kram till dig!


Svar: Jag är rädd att jag får göra dig besviken, lika besviken som jag är. En del har kommenterat öppet och väldigt fräckt om min vikt och då talar jag om människor som jag aldrig tidigare sett eller träffat. Andra turkar, både bekanta o andra, kommenterar min vikt el mitt utseende på ett mildare sätt men ändå med en negativ underton. Varje resa så är det alltid minst en person som talar om för mig om jag har gått upp i vikt, om jag gått ner i vikt sedan sist, säger att jag skulle vara så himla fin om jag gick ner lite eller att de skulle kunna gifta sig med mig om jag gick ner 20kg eftersom jag har så otroligt fint ansikte. Är det bara MIG dom fäller sånna här kommentarer till, eller vaddå? I så fall måste det ju vara något allvarligt fel på MIG om det inte är någon annan som upplevt detta...? Men som jag skrev i ett inlägg, det är inte bara turkar som kommenterar, det är även turister. Men turisterna gör det på ett sätt som de tror att jag inte ser, men som ändå är så pass uppenbart att jag kan uppmärksamma det.

Men du har rätt, jag kan säga ifrån till människor. Men oftast blir jag så förbannad att jag bara skriker o gapar fräckheter tillbaka. Och där efter börjar man tänka på vad det var de eg. sa eller gjorde o då blir jag så otroligt ledsen inombords. Hur människor kan göra sådär mot mig helt oprovocerat, helt jävla otroligt. Tyvärr så är jag redan sjukt arg o bitter på Turkiet och människorna där. Och det är inte en eller ett par händelser som fått mig att känna så. Det är en myyyycket låååång radda med saker som byggt upp min syn på landet och framför allt människorna i Alanya. Om du visste vad jag varit med om så hade du nog förstått mig, men det är inget jag tänker skriva ut här på bloggen och sådant som jag bara berättar för mina närmsta vänner.

MVH
Marie

2 kommentarer:

  1. Jag läser din blogg varje dag :)
    Det var fyra år sen jag var i Alanya, men jag planerar att åka dit om några månader.
    Jag har ungefär din storlek på kroppen och känner så väl igen dina erfarenheter. Både turkar och turister är så otroligt elaka och fäller kommentarer typ, vad tjock du blivit, du måste dricka mer vatten så kroppen kan förbränna fett, du ser inte "normal" ut som andra kvinnor och så en lite lustig kommentar, det är inte ditt fel att du är tjock, Allah vill du ska vara det!
    Jag vågar tyvärr inte säga ifrån utan blir ledsen. Alla är som tur inte så okänsliga, men alldeles för många. Tråkigt :(
    Du får glädja dig åt att du har en fin kille som älskar dig och försöka strunta i människors dumhet även om det inte är lätt.
    Ha en bra fortsättning på sommaren både här hemma och i Turkiet :)
    MVH Sara

    SvaraRadera
  2. TACK Sara, för ditt fina inlägg!

    /Marie

    SvaraRadera