söndag 17 juli 2011

Det är bara skit!

Sitter o spekulerar o kalkylerar. Och blir så JÄVLA FÖRBANNAD bara jag tänker på det. Om det nu blir så illa att vårt företag inte finns kvar i höst och jag blir arbetslös, vilket är en mycket rimlig utgång, så ser det fanimej jävligt mörkt ut för Nylen med familj. Här har jag jobbat heltid i 11års tid, och sammanlagt bara varit arbetslös totalt 6mån under de här åren. Jag har dessutom jobbat mer än heltid eftersom jag under många års tid gjort en sjuherrans massa övertidstimmar. Sen råkade jag ju vara så duktig att jag tog tjänstledigt i 4mån nu i höstas/vintras för att fortbilda mig och försöka bli något mer än det jag redan är. Men nej, då ska det straffa sig i form av att jag kommer att få rejält sänkt a-kassa om jag nu skulle bli arbetslös. För a-kassan grundar sig på de senaste 12månadernas arbete och man kan få överhoppningsbar tid om man studerat, men endast om man läst på heltid, inte om man läst på deltid som jag. Så det innebär att min a-kassa kommer grunda sig på ungefär 8månaders heltidsarbete, trots att jag arbetat häcken av mig i FUCKING JÄVLA 11ÅR!!!!!!!!

1 kommentar:

  1. måste få skriva att jag tycker du e helt underbar, har läst din blogg ett tag nu och får sån härlig känsla när jag varit inne här...Ja livet går upp o ner, har varit i migrationsverkets el migränverkets klor jag med, bara vänta och känna att hur ska okända männskor kunna besluta om jag och min man ska få bo tsm. Men när beslutet kom så kändes väntan inte så lång, konstigt nog hihhh
    Du ska se att snart har du din askim här och har en liten marie el mehmet springandes runt benen, precis som vi har nu :) btw så heter min turk mehmet oxå ;) så allt kommer nog att ordna sig, ska ha er i min dua...

    SvaraRadera