söndag 17 juli 2011

Drömma kan man ju alltid

Efter samtal med Mehmet idag när jag bara var tvungen att beklaga mig över mitt misserabla liv. Jag förklarade att jag är så otroligt trött på tillvaron att jag snart inte står ut längre, allt känns skit. Så frågade jag om han inte kunde bli miljonär. "Off course Askim", svarade han. Så frågade han vad jag eg. vill göra i mitt liv då. Då skrek jag rakt ut att "Jag vill sitta på Hawaii under palmerna och bli brun och dricka coctails under 1-2års tid". Jag trodde han skulle sätta äppelteet i halsen. "Ja visst, det kan vi väll ordna" menade han. Sen frågade jag honom vad han hade gjort idag... Han hade hugget fårbajs som dom skall ha att elda med, klippt ull, matat duvor och lite annat. Snacka om att man lever olika liv och har olika drömmar o visioner. Jag får helt enkelt försöka läsa på lite om livet i Zimbabwe o Biafra så att jag sen uppskattar det jag själv har. Få lite perspektiv på tillvaron. Jag har ju ett hem med tillhörande möbler o prylar, jag har en pojkvän, en familj, vänner o ett jobb (än så länge). Men det är inte så jävla lätt o sitta o uppskatta allt det där hela dagarna när ens liv är så jävla understimulerat att man klättrar på väggarna.

1 kommentar: