fredag 1 juli 2011

Början av semesterresan

Jag har inte tänkt att skriva sådär jättemycket om min semester eftersom den blev långt ifrån sådär toppen som jag hade hoppats, önskat och planerat. Men lite kan jag i alla fall dela med mig av.

Jag reste från Landvetter med alldeles för mycket i bagaget, vilken skräll ;) Tur att jag köpt extravikt. Resan ner gick hur bra som helst men som vanligt så var det ju ett rent helvete att släpa på alla väskor och dessutom all taxfree som jag alltid envisas med att köpa med mig. Mehmet kom o mötte mig nere vid Damlatas o han var så fin i nya kläder och stylat hår. Vi var så glada att se varandra igen. Vi tog direkt en taxi till hotell Sunon och checkade in. Vi var jättenöjda med lägenheten som var ren o fräsh o inget sliten alls. Det som var trist var den tråkiga utsikten från balkongen och att kylen var liten och endast ett minilitet frysfack tyvärr. Jag som hade med mig massor av frysvaror som jag sedan fick kassera då det inte klarade sig länge i kylen. Well, bara att ta lärdom till nästa gång.

Då jag o Mehmet hade en liten sak planerad som var tänkt att genomföras under resan så var vi fullt upptagna med planerande och fixande de första dagarna på resan. Men sen sket sig våra planer och vi valde att flytta fram den där saken till i höst istället. Men den som väntar på något gott... Synd var att jag inte hann träffa mina vänner Anna o Anna så mycket första veckan. Jag hann just inte med så mycket alls på hela första veckan, mest bara poolen o lite bada. Sola och gå till stranden flyttade jag på framtiden.

Andra veckan var väldigt lugn. Jag kände att jag behövde varva ner och höll mig mycket hemma. Hängde vid poolen såklart, den var riktigt stor o fräsh om man jämför med andra hotell jag bott på. Synd bara att det ska vara så satans mycket småungar överallt som gapar, skriker, leker, plaskar o för väsen omkring sig. Jag gillar det inte alls o önskar man kunde boka barnfria hotell.

Denna veckan hann jag o Anna med en rejäl partykväll på QueensGarden också. OCH som vanligt när vi är i farten så blir det ju alltid för mycket. Anna sa att hon trodde att jag gjorde fel när jag drack så hon lärde mig den klassisa Anna-metoden som gick ut på att smutta på groggen en gång var 5e sekund. Jaaaaaaaa.... skiiiiiiitbra du, tack för den Anna Yildirim!!! Vi åkte vidare till Mango och där efter mellanlandade vi på Opera innan vi snubblade in kulvertvägen in på QG. Jag var så jävla överförfriskad att jag fick hålla mig till vatten i martiniglas med groggpinne i. Vi hade skitkul, twistade o pratade med folk o när klockan var 3 så var det på tok för sent men dags för mig att åka hem. Jag kom hemrumlandes med en ros i munnen till Mehmet som hade väntat på mig i över 1tim. Han var sådär jätteglad... NOT! Jag somnade säkert med både skor o kläder på. Vaknade dock kl. 7 av att jag var tvungen att kräkas o sen ta en dusch. Det var grymt längesen jag var så dålig och sjuk som jag var denna morgon och när jag kräkts för tredje gången så lovade jag mig själv och "han där uppe" att aldrig göra om det igen. Får se hur länge det håller.. i alla fall till nästa resa hoppas jag =)

3 kommentarer:

  1. Så då blir det inga barn för dig o Mehmet

    SvaraRadera
  2. Jo, jag o Mehmet kommer att vilja ha barn. Men dom ska uppfostras på ett sätt som jag och han tycker är lämpligt och vi ska se till att dom sköter sig på ett exemplariskt sätt bland människor så gott det går. Jag tycker att många föräldrar har en allt för slapp syn på barnuppfostran och låter sina barn leva runt som jävlar bland andra människor.

    /Marie

    SvaraRadera
  3. Håller med dig! Barnen ska veta hur man ska bete sig! Min son har alltid skött sig exemplariskt och anpassat sig till olika situationer sedan han var liten! Fick höra det många gånger att han var mognare än sina äldre kompisar!

    SvaraRadera