söndag 10 juli 2011

Jag hatar söndagar

Ja, jag fullkomligt avskyr söndagar. Det är en sån helt otroligt tråkig o sorglig dag. Varför kan veckan inte innehålla två lördagar istället, för lördag är ju ändå de flesta människors favoritdag. Man har fått sova ut, man har hela dagen ledigt, man kan vara uppe hur sent man vill för man har ändå sovmorgon dagen efter igen.

Idag har jag inte företatt mig nånting alls. Jag har inte ens klätt på mig. Så jääääävla dåligt! Har tvättid kl. 17, så det är väll vad jag ska roa mig med ikväll. Handdukar o lakan i stora lass. Lägenheten ser fortfarande ut som ett slagfält o alla nya krukväxter som mamma hade köpt åt mig, de dör sakta en efter en snart. Inte konstigt att man avskyr sin tillvaro o desperat söker något helt annat.

Om 7,5 vecka åker jag åter till Alanya förhoppningsvis. Allt hänger på vad som händer med mitt jobb i höst. Ingen vet ju något ännu och det är rätt frustrerande. För mig så spelar det ingen jätteroll hur det blir utan det viktigaste för mig är att få veta hur det ska bli så jag vet vad jag ska rätta mig efter. Men vi får tacksamt le o se glada ut och vänta på svar till aug/sept, så jävla drygt. Som tur är har jag inte börjat längta efter Alanya ännu. Det är väll visserligen inte heller så konstigt i och för sig, med tanke på att jag inte alls är lika förtrollad av den stan längre som jag varit förut. Livet i Sverige är trots allt rätt så soft och jag får passa på att njuta innan intrigerna sätter igång på riktigt igen.

Har bokat in mig på lite skojsigheter de kommande veckorna. Om två veckor blir det Allsång på Husaren och i mitten på augusti ska jag på 30-års fest då min kusins sambo fyller år. Ser fram emot att få göra mig lite snygg, komma ut bland folk, få lite sprit i kroppen o skratta så att smilbanden värker.

Tillbaka till verkligehen o so long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar