måndag 13 december 2010

VARMVATTEN

Ja, man kan tycka att det borde vara en mänsklig rättighet. I alla fall så länge man befinner sig i ett i-land. Men näääää, inte i det här landet.

Igår när jag vaknade så var mitt hår lika fett som ett milda-paket. Jag tänkte att jag gör två flugor på smällen, tar en varm dusch och tvättar håret och passar på att värma upp mig lite. Ja visst, det kunde jag ju önska. Vattnet var ISKALLT!!! Jag stod o spolade en stund.... och en stund till.... och en stund till. Men inte fan kom de nått varmvatten. Till slut blev jag så förbannad så jag spolade så mycket i kranen att det blev översvämning i badrummet, sen fick jag stå med en skrapa och ösa vatten, för det vägrade åka ner i brunnen, som verkar vara lätt igentäppt. Jag var arg som ett bi vid det här laget och la mig på sängen och nästan grinade. Detta förstörde hela min dag, vilket gjorde att vi inte kunde gå och käka brunsh på Bistor Floyd, som vi hade tänkt.

Först framåt kvällningen så börjar den snåle hotellbossen att elda på i pannan där nere. SKANDAL!!!

Om jag nån gång säger upp mig från jobbet och måste ha ett nytt jobb så vet jag precis vad jag ska göra. Jag ska börja exportera varmvatten från sverige till turkiet. Jag kommer bli miljonär, jag lovar!

1 kommentar:

  1. Åh, jag känner verkligen med dig! Min första vinter i Istanbul var det en riktig pina att duscha och ffa tvätta håret!

    Men nu kunde du ju få användning för sjalen din svärmor gav dig! =)

    SvaraRadera