fredag 31 december 2010

Alanyum

Varken jag eller Mehmet hade tidigare varit på Alanyum, så vi bestämde oss för att dra dit. Både han o jag trodde det låg mot Antalya hållet, men det visade sig ligga bara precis bortanför Kipa och det var samma buss för att komma dit.


Inne i köpcentret så fanns det en hel massa klädbutiker och annat. Det var inget som var något att ha direkt och när man går runt med en kille i klädbutiker så brukar de ju tröttna ganska så snabbt. Vi hittade i alla fall Haribo lösgodis som vi köpte och sen tog vi en fika på våningen högst upp. Då fick jag syn på Playland =D Det var en sån avdelning som man kan finna på Liseberg typ där man kan spela Air-Hockey, köra racerbilar o en massa annat. Vi körde två vändor Air-Hockey som Mehmet aldrig har testat förut, det blev 1-1 ;) Där efter körde vi någon slags "Banka-Bäver" där man ska klubba ner bävrar som ploppar upp lite här i var ur maskinen. Mehmet vann såklart, morr!!!

Efter Playland så gick vi o träffade Mehmets vän som jobbar som frisör på Alanyum. Han var väldigt trevlig måste jag säga. Sen gick vi och handlade mat på marketen. Jag hade hoppats att det skulle vara billigare än Kipa, men det var istället ungefär samma priser som på Migros, eller något dyrare.

Det var väldigt stimmigt och mycket folk inne på Alanyum och när vi sedan tog bussen hem så var vi helt slutkörda i huvet båda två. Bussen var smockfull och svetten bara rann och till slut tappade både jag o Mehmet nästan humöret. Var väldigt skönt att komma hem till lugna Luxor igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar