fredag 24 december 2010

Frissan igen - vad var problemet (?)

Ja, stor suck. Idag förstod nog inte jag o frisören varandra... eller ville han inte förstå... eller lyssnade han inte...? Ja, jag vet inte, men han gjorde i alla fall absolut inte så som jag bad honom om.

Jag ville ljusa upp utväxten, sen lägga en färg i hela håret som var någon halv nyans mörkere än den jag hade för att också få tillbaka lite lyster i håret, samt göra en blond slinga på sidan på håret. Och sen toppa håret såklart. Sen hade det varit najs om de hade fönat håret sådär proffsigt som de gjorde sist och sen sprayat lite så att håret satt på plats.

När jag kom där ifrån hade de blekt utväxten, klippt håret (alldeles för mycket, fast jag vet att det eg. behövdes) och i schamponeringen så sålde han på mig något för 20 lira som de sprayade i och som jag fortf. inte vet vad det var. Han pratade något om "colour finish" och "wash finish" och "mask", men eftersom jag inte förstod vad det var så sa jag JA. Haha... precis som jag lärt mig av kunderna på jobbet när de inte förstår våra telefonförsäljare. Istället för att tacka nej och lägga på luren så säger de ja, ja, ja upprepade gånger.... Ja, jag ser i alla fall ingen färgskillnad på håret såhär i efterhand, förutom att utväxten nu har samma färg som övriga håret då såklart. Dessutom fönade de håret helt rakt och tog inte i några fixeringsprodukter eller gjorde den minsta antydan till att få någon volym på kaluffsen. Jo, det skulle vara det där förbannade och våldsamma burrandet som fönar-killen gjorde när han blåste håret. När man blonderar håret så blir det mycket mer slitet och tovar sig lättare. Det var nog inget som fönar-killen hade upplevt förut. Efter föningen så var det ju dags att kamma ut håret - behöver jag säga att han skämdes lite granna när han försökte trassla ut alla de där tovorna.

Ja, summan av kardemumman - Jag är fin i håret, men inte alls så som jag hade tänkt och deffinitivs inte så som jag o frisörbossen kom överens om... trodde jag! Bättre lycka på pedikyren om en stund, får vi hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar