torsdag 23 december 2010

Gått runt hela jäkla Alanya

Ja, jag tror jag har gått runt hela Alanya idag ta mig sjutton. Jag hade många ärenden att uträtta, och lite annat som jag bara tyckte skulle vara kul att kolla på.

Jag begav mig mot centrum och första stoppet blev PTT (posten). Där växlade jag in svenska pengar till Lira, och sjutton vilken bra kurs jag fick. Grymt smidigt också. Dom tog visserligen 2% i växlingsavgift, men fortfarande fick jag mer pengar än om jag tagit ut i automat.

Sen gick jag in och kikade på RodiMood, på rekommendationer från söta Anna. Dom hade faktiskt bra kläder och väldigt bra storlekar. Jag provade en topp som tyvärr var för liten och en klänning som såg söt ut på galgen men som jag såg lite för gammal ut i. Det blev inget inköp där tyvärr, men nästa gång kanske jag har turen med mig. Var också in en sväng på RobinHills.

Där efter gick jag ock bokade frisörtid till imorgon. Då blir det klipp och färg och kanske nån liten slinga också såhär till jul.

Sn begav jag mig in i bazar-området på jakt efter ett par brun/beiga Converse. Och visst fick jag fatt på en skobutik som hade min storlek o allt... men han hittade naturligtvis inte den andra skon. Och, inte helt oväntat, så var det ändå HAN som svor åt MIG när jag gick ut ur butiken utan att ha köpt nått. Ja, jag blir inte ens förvånad längre. Jag tappade lusten till skoshopping även denna gången.

Gick vidare in i kvarteren och kom in på en stor butik där de säljer det mesta, typ som Willys. Minns inte vad den heter tyvärr. Där köpte jag dessa läckra örhängen, men även en present till Mehmet. Jag hittade också cocosmjölk och minimajs som jag inte sett någon annan stans i Alanya. Jag hittade även en väldigt fin vaxduk, servetter och lite annat smått o gott där som jag kände att jag behövde. Ville ha en duk till vårt köksbord så jag kan göra det lite fint till en överasknings-frukost jag skall göra till Mehmet.

Sen stövlade jag vidare på jakt efter ett bageri där jag kanske kunde hitta OstPide. Tänk att det är konstigt att när man väl ska ha något speciellt, såsom Pide med ost, så hittar man ta mig sjutton inte ett enda bageri. Men annars när man är ute o bara spatserar så finns dom överallt o det ena ser godare ut än det andra. Jag hittade i alla fall inte på något ställe i centrum, så jag styrde stegen vidare hemåt. Gick ock letade efter en restaurang som Mehmet tipsat om, vid namn Yellow någonting, som skall finnas här i kvarteren. Men inte hittade jag den heller. Istället gick jag upp till Oba Ekmek.... ÅÅÅÅÅH där fanns mina älskade Pide. Jag köpte flera stycken. Sååå smaskigt. Köpte också ett riktigt gott bröd.


Jag hade inte en aning om vad klockan var, men när jag kom hem så var hon inte mer än 14.30. Jag som har hunnit med så mycket idag, men fötterna värker oerhört efter denna vandring. Resten av dagen blir till att ägna åt skolan =(

1 kommentar:

  1. Skitsnygga örhängen, å duken oxå, visste inte att du var så haj på vaxdukar, skönt å se det äkta turkalivet i dig.
    Puss å kram min älskade vän, jag önskar dig en God jul!!!!

    SvaraRadera