fredag 31 december 2010

Unnade oss en 3-rätters =)

På söndagen så tog vi det lugnt på förmiddagen. Jag satt lite med skolarbetet om jag inte minns helt fel. Sen på eftermiddagen så gick vi till Bistor Floyd. Där brukade dom alltid förut ha 3 rätter för 100kr.

Vi slog oss ner och bad om en meny. Servitören var helt puckad och kunde ingen engelska heller. Ja, det tog nog en 10min innan han förstod att det var just det där 3-rätters erbjudandet med tillhörande meny som vi ville titta på. Eller möjligen så var det Mehmet som inte kunde förklara vad vi menade. När vi väl fick menyn så hade de höjt priset, bad!


Mehmet o jag tog i alla fall samma mat och det var Ruccolasallad m. parmesan, valnötter och balsamvinäger till förrätt, sen en vegetarisk Osmanish kebab till huvudrätt och sen deras helt sjukt underbart goda äppelpaj med grädde till efterrätt. Äppelpajen åt vi upp fortare än att jag hann ta kort på den ;)


Efter Bistro Floyd gick vi ner till strandenn o satte oss på en bänk och såg ut över vattnet. Det var helt underbart väder och man bara njöt av hela atmosfären. Vi gick sedan o tog en öl på Kilim. Efter någon timma så gick vi vidare till ett ställe nere vid stranden där de har som ett slags utegym med allmäna gymmaskiner som man får använda fritt. Typ som en lekplats för vuxna, hihi...! Där slet Mehmet av sig skjortan och testade alla grejer som gick. Även jag stilade till det med 10 situps på någon slags ställning där =D Hade träningsvärk i två dagar efter det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar