fredag 3 december 2010

KIPA - handla mat, smycken, sur tant, busspengar

Vi var och handlade mat på Kipa här om dagen. Jag tog med mig 600kr och tänkte att det här borde räcka långt. Innan vi åkte så handlade vi lite smått i supermarketen här nedanför och sedan tog vi bussen till Kipa. Där ville jag gå och kika i en smyckesaffär, ungefär som Glitter där hemma. Både jag och Mehmet hittade en del grejer. Jag köpte ett par läckra guldörhängen och ett matchande armband till, samt hårspännen. Det gick ju på någon hundralapp.


Sen gick vi in och handlade mat på Kipa. Vi plockade på oss diverse bra att ha saker, mat och annat och jag summerade lite snabbt och insåg att nu har vi nog inte mer än 5lira kvar att handla för, så bäst vi går och betalar. Vid kassan fick jag lite panik. Mehmt hade inga pengar och notan slutade på 91lira 95kurus. Jag skrammlade varenda litet mynt jag hade och ändå saknades det 30kurus. Det gjorde inget sa kassören snällt.

Sen när vi kom ut där ifrån så insåg jag ju att vi inte hade en enda krona kvar för att kunna åka bussen hem, haha! Jag fick helt enkelt gå och ta ut 50kr för detta. Det hade ju inte spelat så stor roll om det inte var så att det kostar 35kr varje gång man tar ut pengar. Det blev en ganska så dyr bussresa med andra ord.

När vi satt och väntade på bussen så kommer det fram en okänd turktant och börjar prata med Mehmet. Först gick hon fram till mig och fäktade sådär med händerna som turkar gör och sa "Cok güzel, cok güzel" vilket betyder mycket vacker. Sen pratade hon med Mehmet om diverse. När vi gick därifrån så frågade jag honom vad de pratat om. Då hade tanten sagt till honom att jag hade mycket fint ansikte och hår men att jag var alldeles för tjock. Sen hade hon frågat honom vad hans avsikt var med att vara med mig, vad han ville med mig i livet, om han verkligen var seriös och vad hans framtidsplaner var. Sjukt vilka idioter till människor det finns i det här landet!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar