fredag 3 december 2010

Resan till Istanbul

Vi begav oss, sena och stressade som alltid, mot transferbussen som gick från Aquapark. Där stod det mängder med folk och väntade. Jag som hade trott att vi skulle vara ensamma typ. Hade aldrig kunnat föreställa mig att så många skulle resa från Alanya med Atlasjet, med tanke på hur oändligt många flygavgångar de har varje dag till olika platser runt om i Turkiet.

På flygplatsen fick jag guida Mehmet genom de olika kontrollerna och incheckning osv, det var ju hans första flygning och han hade nog inte kunnat ana att det var en sån procedur att ta sig fram till flyget genom alla kontroller. När vi checkat in var det bara 30min väntetid tills flyget skulle gå, skönt.

Vi gick ombord och planet lyfte ganska omgående. Otroligt modernt och fräsht flygplan, så Atlasjet kan verkligen rekommenderas. Jag frågade Mehmet hur han hade föreställt sig att det skulle vara att flyga. Han hade trott att det liksom skulle blåsa in då planet flyger så fort. Åh, min lilla sötis =) Han blev ganska lättad när han insåg att det var ungefär samma att flyga som att åka buss. På planet fick vi macka/kaka och valfri dryck. Vi hann inte mer än att sätta i oss detta förrän det var dags för planet att gå ner för landning. Kortare flygning har jag då aldrig varit med om.

1 kommentar:

  1. Vilket fint kort på er två! Du är jättesöt på bilden! Läste dina inlägg om Istanbul och ni har verkligen haft otur. Det finns ingen vackrare stad! Allt finns där och både mat o shopping så oändligt mycket mer än vad man kan föreställa sig. Men man måste veta vart man ska gå! Jag har mina favoritgator och bazarer. Inte Kapali Carsi då förstås utan vanliga bazarer som typ tisdagsbazaren. Det vad du i Alanya får betala typ 20 lira för kan du hitta för 5 lira där. Istanbul är en stad att älska och som man förälskar sig i. Jag lovar dig att om ni hade haft ngn som hade kunnat guida er runt så hade nog upplevelsen varit en annan! Synd på hotellet! Om du hade skrivit på bloggen om tips på var man kan bo så hade jag hjälpt till! Själv bor jag dock alltid privat när jag är där!

    Kramar till dig!

    SvaraRadera