torsdag 9 december 2010

Picnic på stranden

Igår var jag så trött på allt, på att sitta hemma, på att ha tråkigt, på plugget, på det mesta. Jag kände att vi måste ju hitta på något. Mehmet hade somnat sent så när kl. var efter 11 så rusade jag in i sovrummet och överföll honom och skrek "JAG HAR EN PLAN". Min plan var att gå till stranden och ta med oss picnic-korg. Efter en stund så hade jag lyckats ruska liv i honom och han ville haka på min ide. Jag packade en väska med sallad, youghur, vindruvor och juice. På vägen ner till stranden köpte vi några cimit (cirkelformade bröd med massa frön på som man kan köpa hos små försäljare lite är och var med nutelle, smör eller mjukost på).

På stranden var det härligt väder. Det var typ 25 grader här i Alanya igår. Det är inte många strandremsor som har öppet nu, men det var ändå en del folk som låg där o pressade. Främst tyska pensionärer... åsså vi. Vi var där i några timmar. Mehmet tog en löptur på stranden och där efter så plaskade han runt i vattnet. Jag anade att det var nog inte speciellt varmt i vattnet efter regnovädret som var här om dagen, så jag gick inte ens ner för att känna på det, Mehmet bekräftade att det var ISKALLT!

Vi gick sen hem och lagade lite käk och gjorde inte så mycket mer den kvällen. Jag pluggade en stund och sen var det läggdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar