fredag 10 december 2010

Klar hos POLISEN - Det ska firas!

Igår var det då dags att åka och hämta den lilla Blå hos Polisen. Man hade ju som sagt dratt sig för detta moment flera dagar. INGET går ju smidigt i det här landet. Men jag sa till Mehmet att jag kommer inte säga ett ord till polisen den här gången, han får sköta snacket. Vi satte oss på bussen, tur att det är nära. För när jag sitter där o väntar så retar jag upp mig nått så inni den, på det sjuka turkiska systemet.

Vi kom in på påliskontoret, och det var inte en enda person där förutom poliserna och vi. Mehmet berättade vårt ärende trots att man kan tycka att eftersom det var samma plisen även den här fjärde gången, så borde han ju känna igen en. Vi fick i alla fall min lilla blå och jag signade ett papper, det gick på 1,5min.

JAG KUNDE PUSTA UT!!!


Detta var vi ju förståss tvungna att fira, ja att allt hade gått så smidigt menar jag. Så vi gick till Oba Ekmek och fikade. Chokladtårta, baklava och färskpressad juice. När vi skulle gå hem hade regnet börjat fullständigt vräka ner, så vi gick först in på själva Oba Ekmek butiken och köpte med oss frukostbröd för morgonen. Vi hade tur att det bara var lite duggregn när vi sedan traskade hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar