fredag 24 december 2010

Julklapps shopping... och lite till mig =)

På vägen hem från frisören så shoppade jag lite. Jag gick till en kosmetikaffär som jag tror heter Telli Kozmetik. Där hittade jag en julklapp till Mehmet och nagellack, fotkräm och ett läppstift till mig själv. Här nere är det ju inte så noga med vilka märken man använder. Hehe!

Sen blev det en julklapp ytterligare till Mehmet. Fin choklad från Chocolat House, mumma. Jag köpte lösvikts choklad för 7,50lira, och sen bad jag att få det fint inslaget i en speciell ask med fint snöre runt om, och sen la jag till en chokladbit till för 3lira. Och när jag skulle betala så kostade det ändå 7,50lira. Jag betalade fort som fan o gick där ifrån ;)

Sen när jag var nästan hemma så kom jag på en julklapp ytterligare som jag ville köpta till mitt lilla hjärtetroll. Jag gick in i butiken där jag känner ägaren lite smått och tänkte att om jag passar på att köpa julklappar till mormor o morfar där också så kanske jag kan få ett bra pris. Ja visst, det trodde jag det. Mehmets julklapp skulle han nu ha 20lira för istället för 15 som han sa förra gången. Jag sa åt honom att jag vet på säkert att förra gången när jag och Mehmet var där tillsammans o handlade rätt så mycket så sa han 15lira för den här saken, och nu borde han dessutom ge mig extra-special-christmas-price. Men han stod fast vid sitt ord och sa att 20lira ska han ha. Då frågade jag vad han skulle ha för julklappen till mormor och morfar o han sa 30lira. Och om jag nu köper alltihop, hur mycket vill du då ha av mig, sa jag. Ja, då skulle han ha 50lira sa han (20+30). Ja det kan du ju bara glömma, sa jag åt honom. Då tar jag bara julklappen till Mehmet för 20lira o sen får det vara slutljuget. Är du arg på mig, frågade han. Ja det kan man väll säga svarade jag. Åh nej, var inte arg på mig, sa han, utan du får välja två par sockar helt gratis och du får ta vilka du vill. Ja, tur för dig det sa jag, men jag lär inte handla den andra saken av dig i vilket fall.

Förstår inte hur de tycker sig liksom tjäna på att höja priset på något med 25kr och göra kunden sur så att den aldrig mer kommer tillbaka, istället för att ge en ett bra pris och att man återvänder sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar