torsdag 21 april 2011

Wohooooo =)

Nu har jag bokat hotell för min resa i juni. Det känns väldigt bra och glad att det blev så bra pris som det ändå blev. Sunon Apart Hotell heter det och ligger 50meter från Kleopatrastranden men lite längre från centrum än vad jag normalt brukar bo. Dock ingen nackdel tycker jag, för jag är bara glad över att komma ifrån det område som jag rört mig kring de senaste 2-3 åren. Ska bli skönt att se något nytt den här gången. Hotellet ligger också skapligt nära Mehmets jobb, så han slipper springa benen av sig mellan arbetspassen. Han var där och kikade snabbt idag och han sa att hotellet har allt vi behöver, pool, internet och stora rum och restaurang. Jag hoppas verkligen inte att vi ska få ett bakslag när vi väl kommer dit och att vi ska bli besvikna.

Gladast är jag som sagt över att få se något annat område än där vi bott tidigare. Lite nytt folk och nya restauranger skadar inte. Sen är tydligen Kleopatrastranden väldigt bra där borta - jag har nog inte varit längre bort än 7:an o badat tror jag. Ska bli underbart skönt att kunna ta härliga morgonpromenader precis nere vid stranden, utan att behöva krångla sig igenom områdena för att ta sig ner till strandpromenaden.

Nu ska jag bara hitta en tillräckligt billig flygbiljett för nerresan, för att det skall kännas okej. Kruxet är att man vill hitta något som ligger i 1000kr klassen, men att flygplatsen inte ska vara för långt bort. Åker man från Stockholm så kostar det ju så mycket att ta sig dit, så vill hälst resa från Göteborg, Jönköping eller Örebro. Sen vill jag att det skall vara ett flygbolag med bra taxfree-erbjudanden, eftersom jag tänkt att handla med mig en hel del. Sen är ju flygtiderna viktiga förståss. Vill inte sitta o vänta massor av timmar på att flyget ska gå tidigt på morgonen eller liknande. Och sen vill jag inte att avgångsdatumet är för sent, så att jag går miste om allt för många dagar där nere.

Ja, ni kan ju hålla nån tumme för allt det där ;)

1 kommentar:

  1. Hej!
    Brukar inte kommentera sa mycket jag vet, men tankte göra det nu =)
    JATTEKUL att du skall bo pa sunon! Min fastman har precis blivit delagare dar (10% bara men anda) =)
    Hotellet har verkligen superlage sa du kommer sakert trivas och stranderna ar superfina dar. Vi kanske ses pa stranden dar nagon dag i sommar!
    Mvh Maria

    SvaraRadera