onsdag 27 april 2011

Ska börja packa =)

Tänkte påbörja packningen idag. Jag har ju bara 3 kvällar på mig nu innan jag ger mig av. Vill inte stressa in i sista minuten den här gången, det har jag gjort så många gånger förr och man hinner bli ett nervvrak innan man kommit iväg. Packningslistan är en stående punkt i min mobil, jag raderar den aldrig. Jag bara markerar och avmarkerar saker som skall med på just nästa resa, väldigt smidigt.

Ska försöka att hålla nere på kilona den här gången. Jag har säkert 20kg saker som bara står o väntar i Alanya... ja, om man inte räknar med ugnen då som jag ju har stående där också. Många skor och handväskor är kvar där nere, likaså handdukar och massa nya smink- och hygienprodukter.

Idag är det faktiskt bara 5 dagar kvar och den här dagen är snart slut så snart är det bara 4 =) Jag börjar bli nervös som sjutton. Tänk att jag ska få träffa min älskling igen och även min underbara bästa Anna. Jag o Anna kommer ha så himla roligt när vi balkonghänger, dricker, pratar old memories och drar skitroliga citat från gamla klassiska svenska filmer, som vi bara älskar. Och detta toppas med sol, kanske lite bad och gott käk och incidenter som man kan skvallra om nästa gång man träffas. En vecka är kort, ack så kort, men man vill heller inte ha för mycket av det goda. Resan i höstas/vintras blev ju till en vardag. Nu när man åker bara en vecka så blir det lite mer stil o finess och man värdesätter varje dag på ett helt annat sätt. Och när jag sedan kommer hem igen så är det bara ca 4 veckor till nästa resa till Alanya.

Idag har jag inhandlat lite nödvändigheter. Apoteket har börjat bli en stående punkt inför alla turkiet-visiter. Det är treo o alvedon, som jag inte förstår hur människor kan leva utan. Ska se om jag inte kan hitta något nytt att ha på mig också. Det var väldigt längesen jag handlade partykläder nu.

Nu ska jag sätta fart. So long dears!

1 kommentar:

  1. Å, vad kul att få packa, alla förväntningar och sen när man kliver av planet och andas in den utländska luften; underbart!

    Men handlar du på apoteket i Sverige? Hehe, jag gör precis tvärtom! Det är ju så mycket billigare i Turkiet. Jag brukar köpa med mig hem en hel del varje gång =)). Okej, Treo har jag nog inte sett där, men Alvedon och de flesta andra mediciner finns ju.

    SvaraRadera