måndag 25 april 2011

Då var måndagen snart slut... och ledigheten

Ja då var snart den här dagen till ända. Jag har praktiskt taget grejat hela dagen idag. Jag har tvättat 6 maskiner tvätt och bara det är ju en bedrift utöver det vanliga. Men även om man är så redig så ska det väll alltid jävlas lite också.

Jag rensade ut 5 par skor som jag ska skänka till Myrorna. Duktigt av mig, tycker jag. Så tänkte jag vara ännu duktigare och tvätta ett par av skorna innan jag gav dem till bättre behövande, så jag slängde i dem i maskinen på mild tvätt. Kilar ner i tvättstugan 15min innan min tvättid är slut för att hämta upp allt, och vad möts jag av då. Jo, en tvättmaskin som är FULL av tusentals flagor från en innersula i ena skon som fullständigt pulveriserats där inne. Det var bara att kasta skorna och ställa sig och rengöra maskinen för hand. Men för att vara ytterligare duktig så tänkte jag att det är bäst att köra maskinen tom en gång så att det inte finns kvar en massa svart bös som näste man sedan gosar in sina kläder i. Så jag drog igång maskinen och precis då så kommer tjejen som har tvättid efter mig. Hon såg sur ut över att jag var kvar i tvättrummet fortf. fast det var hennes tid, så jag försökte vara ärlig och förklara vad som hänt, med en liiiten gnutta förhoppning om att få en smula förståelse. Näe, hon verkade mest sur. Jag pös därifrån ganska så fort.

Så bara kunde jag ju inte låta bli de 10 flyttlådorna (och 4 kassarna) som har stått i ett hörn av vardagsrummet sen jag flyttade hit för över ett år sen. Det var så sorgligt att se skiten till slut så att jag kände - Today is the day! Nu har jag raffsat o rivet här bra länge. Nu återstår det bara 2 flyttlådor med saker som jag kommer behålla och som jag stuvat in i garderober där det fanns plats. 3 av lådorna är fulla med saker som jag vill sälja på loppis eller skänka någonstans. Jag har, förutom de fem paren med skor, också rensat ut 4 smockfulla ica-kassar med kläder som skall skänkas till Myrorna. En full kasse kastade jag för de kläderna var verkligen inget att ha. Det som återstår utöver detta är endast lite prylar av diverse slag som jag har placerat lika strategiskt som flyttlådorna... i ena änden av soffan. Undrar just hur länge de skall ligga där. Tills de själva hittar en lämplig plats och kilar iväg dit kanske ;)

Jag är i alla fall mycket nöjd med mina prestationer idag. Känner mig så lättad över att ha röjt undan detta och äntligen kunnat städa och ställa iordning helt i vardagsrummet. Nu är det fint igen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar