måndag 1 augusti 2011

Low-Fat Hell!

Jag är i låg-fetts helvetet. Alltså jag är ashungrig. Jag äter verkligen ordentligt lagad mat, alltså totalt 3 måltider per dag plus ett eller två mellanmål bestående av frukt, men ändå är jag skithungrig. Och nu ikväll är jag så hungrig så det nästan kurrar i magen. Men det absolut enda jag är sugen på är något FETT - dillchips&dilldipp, pizza, färspaj med västerbotten, chokladpudding&grädde, min egna smörgåstårta, pommes&bea, ljus baguett med extrasaltat smör och en kopp kaffe och juice till. Och om jag inte får det så vill jag inte ha något alls. Jag vill inte ha en stor grönsallad med en quornbiff till, jag vill inte ha tacofärs med rivna morötter, jag vill inte ha vegoburgare med fetaostsallad och jag vill inte ha fruktsallad. Och därför tänker jag inte äta något, för det sista jag är sugen på är något som är nyttigt o kolhydratfattigt.

JAG VILL VERKLIGEN INTE HA DET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

5 kommentarer:

  1. Borsta tänderna funkar alltid för mig. Då kan jag inte ens tänka mig att vilja ha nått efter:)
    Sen säger juh alla att dricka vatten ska vara det bästa, fast det vet jag inte om det funkar:)

    SvaraRadera
  2. Jag säger bara Vikt Väktarna :) då får du äta chokladpuddingen, pajen o allt vad det är :)

    SvaraRadera
  3. Det kan inte vara lätt men tänk på att suget går över efter ett tag. Det mesta sitter i huvudet tror jag. Ungefär alla gånger som jag försöker sluta att röka. Klättrar nästan på väggarna men det går över efter några minuter. Tills nästa attack :p

    SvaraRadera
  4. Jag säger bara GI- då får du ditt fett, men skippar kolhydrater, som gör dig sugen på socker, fettet är inte boven, det är sockret, sen ska man inte överdriva det, men mindre kolhydrater och så ät lite fett så ordnar det sig. Lovar!!! Christina

    SvaraRadera
  5. Själv kör jag LCHF. Var först oerhört negativ till det, som den sjuksyrra jag är, men nu när jag läst mer och kört den ett tag så tror jag mer och mer på den. Och det fungerar ju faktiskt.

    Dock måste jag säga att jag fortfarande (efter lite drygt två månader på denna diet) är precis lika godissugen som jag var innan. Verkar som att mitt begär efter socker aldrig försvinner... :S

    SvaraRadera