söndag 21 augusti 2011

Att vara eller icke vara...

Jag kom av en händelse in på Svenska Kyrkans hemsida. Där kunde man räkna ut hur mycket man betalar till dem varje år när man är medlem. Bortsett från Begravningsavgiften så betalar jag 3800kr per år.... varför gör jag det...? Ja en mycket bra fråga. Svenska Kyrkan är ju en förening som vilken som helst, och inte betalar jag varken till IFK, Hells Angels eller Zebrans vänner, så varför betala till detta...? Blankett för urträde är nu beställd. Får se hur villiga de är att skicka den till mig =) Gissar att man kan få "påminna" både en o två gånger. Dessutom tillhör jag en väldigt liten församling, så där lär de ju få något att prata om. Typ "Jaha, nu går dä utför för Nylénsa dottera. Nu sa ho ente va mä oss längre" =D

Jag blir nästan lite irriterad när jag tänker på hur otroligt mycket pengar jag då alltså har betalat under de ca 10 år som jag varit yrkesarbetande och betalat skatt OCH avgift till kyrkan. 10 års arbete = ungefär 30.000kr. SUCK!!! Och vad har jag fått för de pengarna, förutom att kyrkan hållt sina portar öppna för mig och jag har valt att inte knappt sätta en fot där inne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar