måndag 8 augusti 2011

"Fy fan vad jag är braaa..."

Jajjamensan serrni.... JAG KOM IN PÅ MINA KURSER, o jag är så otroligt lättad o glad. Jag har varit som en igel på Antagningssidan faktiskt sen kl. 03.20 inatt när jag vaknade första gången o var tvungen att slänga ett getöga på datorn. Hihi! Men inget besked då. Sen kollade jag 3 gånger imorses vid 7-tiden, inget besked. Sen satt jag o uppdaterade antagningssidan flera gånger i timmen. Mina nerve höll på att checka ut alltså. Till slut fick jag nog och lyfte luren o ringde till Antagningen. Dom lovade besked vid 13-tiden. 13.01 uppdaterade jag på nytt och där var beskedet. Jag kom in på allt jag önskat, allt har gått helt enligt planerna o jag är så stold o nöjd =)))

Startar första halvan av terminen med:
- Ledarskap 1 - 7,5hp
- Marknadsföring-en introduktion - 7,5hp

Avslutar terminen med;
Turism, upplevelser och media - 7,5 hp

Totalt blir det 75% studier och det passar mig perfekt, precis som förra året. Det innebär att jag kommer att ha mer att göra i början av terminen, när Mehmet ändå jobbar mycket mer. Känns också skönt att avklara de flesta poängen då medans man har ångan uppe liksom. Sen blir det mycket lugnare tempo på slutet, när jag både åker hem till Sverige igen (förhoppningsvis tillsammans med Mehmet) och sedan också de sista veckorna börjar jobba parallellt med studierna. Det kommer ju krävas en hel del för att hjälpa Mehmet in i det svenska livet (om han nu som sagt får sitt uppehållstilstånd. Tills vidare så måste vi ju planera utifrån det i alla fall), han ska börja plugga och vi ska ordna diverse byråkratiska ting åt honom.

Idag har jag suttit med ansökningshandlingar både högt o lågt efter jobbet. Sedan satt jag o letade efter studielitteratur. Allt sammans tog mig 3 timmar och ändå är jag långt ifrån klar. Ansökan till CSN är inskickad, ansökan om sänkt fackavgift är inskickad, ansökan om ersättning från facket för studielitteratur är halvt ifylld... Jag har lyckats hitta i stort sett alla böcker jag behöver. Dock så är det så sjuuukt många böcker för Turismkursen och två av dessa skall vi bara läsa ungefär 15 sidor i, så förstår inte varför vi måste köpa dem. Den ena av dem hittar jag dessutom inte på nätet alls. Har mailat läraren för att se om de inte kan skicka oss dessa fåtalet sidor inscannade eller något. Man ska ju inte behöva köpa en hel bok på ett par hundra sidor, för att man behöver läsa 15 sidor i den, det verkar ju orimligt.

Ja, jag är verkligen glad att detta har ordnat sig så bra. Kan dock inte hjälpa att jag skräms av att ha lite flyt då och då i livet. Känns som att när man haft tur i något så kommer det otur någonstans i andra änden. Kanske bara pesimister som tänker så... men det där + och - kontot man drass med i livet skall man inte förakta. Å andra sidan är väll jag inte riktigt den som haft tur i varken kärlek eller spel sedan förut.

1 kommentar: