tisdag 9 augusti 2011

Händelserik o tröttsam dag

Småjäktit på jobbet idag. Kanske eg. inte var så jäktigt när man väl tänker efter men det var betydligt mer att göra än de senaste veckorna.

Efter jobbet var jag iväg och ordnade nytt pass. Varför ser man alltid ut som en kriminell småtjockis på de där bilderna. Och min näsa, som jag i vanliga fall är helt o hållet nöjd med, den fick mig att se ut som Miss Piggy på kortet. Frisyren såg ut som Elisabeth Tarras Wahlbergs och när de säger "ta ner hakan lite grann" så VET man att det innebär 2 hakor på kortet. Suck!

Har försökt jaga mina kursansvariga gällande Turismkursen idag. Måste få kurslitteraturen bekräftad och veta vart man får tag på den sista kursboken OM den nu ens behövs. Men högskole-folk är ju praktiskt taget omöjliga att ha att göra med. Jag skickade mail, fick inget svar. Ringde, fick tar på den ena kursansvariga men hon var inte ansvarig för litteraturen. Ringde växeln, de kopplade flera gånger men inget svar på direktnumret till hon den ansvariga. Pratade med den första ansvariga igen som kollade upp så att hon den andra ansvariga verkligen jobbade, o det gjorde hon enligt schemat me hennes kontor var mörkt. Fick till slut svar på mail, och vad var det för svar sen då...!?!? Blev inte mycket klokare kan jag säga. Hon menade på att litteraturlistan inte kan bekräftas förrän 1mån innan kursstart... Jag mailade tillbaka exakt 3min efterm som svar på hennes mail, om att jag då är i Turkiet och inte har möjlighet att komplettera med några böcker då. Frågade om det är några problem... men inte fick jag svar. Jag ringde igen, men inget svar på telefonen heller. Jag säger det igen - HÖGSKOLE-FOLK!!!

Idag var jag på bibblan för första gången på typ 10år. Fick betala 20kr för ett lånekort, då de såg i sina register att jag hade haft ett lånekort för flera år sedan och att detta nya nu räknades som ersättningskort.... well! Lånade en kursbok som jag kopierade 15 sidor i. Boken skall jag lämna tillbaka imorgon igen =)

Nu är jag skittrött.... jag ser snart i kors så gonatt =S

1 kommentar:

  1. Stort grattis att du kom in på alla kurser du ville!
    Åhh, jag riktigt ryser när jag läser om hur du försöker få tag på lärare och kursansvariga på högskolan; det är som du skriver praktiskt taget omöjligt! Verkar vara så otroligt soft att vara lärare på högskolan, för de verkar ju kunna göra i princip vad de vill på dagarna!

    Tänkte bara, har du kollat typ kurslitteratur på biblioteket i Skara? Nu kanske jag är helt ute och cyklar (var ju några år sen jag studerade) men när jag läste så fanns det en del kurslitteratur där (tror det är nåt länsbibliotek). Lycka till med att hitta alla böcker!

    Kram

    SvaraRadera