onsdag 3 augusti 2011

Gör ett nytt försök

Idag är jag faktiskt glad o lättad. Jag har äntligen börjat få ordning på allt som snurrat runt i huvet på mig den senaste tiden och det känns bara så otroligt lättande.

Idag när jag kom hem från jobbet så sov jag välbehövliga dryga 2 timmar. Jag vet inte vad det varit med mig det senaste, men jag är så sjukt trött på morgonen och utmattad och helt håglös när jag kommer hem på eftermiddagarna samt på helgerna. Jag börjar tro att det är något som inte står rätt till. Antingen är det att jag lider brist på något näringsämne eller möjligen att jag har högt blodtryck. Men det här med tröttheten började ju innan jag började banta och vad jag vet så har jag inte ändrat något i min kost de senaste åren innan dess. Så att det skulle vara någon typ av näringsbrist kan jag i så fall inte förstå. Det skulle också kunna vara så att jag haft alldeles för mycket bekymmer i mitt liv den senaste tiden, så att jag är helt utmattad inombords. Jag ska ge detta ett tag till och se om det förändras när jag kommer till Alanya. Det kanske blir skillnad när jag får andra rutiner i vardagen, jag vet inte. Annars får jag gå vidare med detta när jag kommer hem, för något är det som inte är normalt.

Idag har jag kommit fram till en lösning på en av mina bekymmer som jag haft länge och jag känner mig så lättad. Jag trodde att jag skulle få pressa fram ett beslut hos mig själv så småningom, men de senaste dagarna så verkar allt ha klarnat för mig med hur jag ska göra. Bitarna börjar falla på plats och jag kan nu se framåt med glädje. Detta har snurrat i mitt huvud under 1 månads tid och därför är jag så lycklig över att nu veta hur jag skall göra med allt. Jag kan nu stå med rak rygg och vara nöjd med mitt beslut. Jag behöver inte vända mig om och se på det som varit eller fråga andra om råd. Jag behöver heller inte fråga andra om "lov", eftersom det här är mitt liv och mitt beslut och det är jag nöjd över. Jag vet att de flesta av er inte förstår vad jag menar, men mina närmsta vänner kan nog ana vad det är jag pratar om. Ledsen om det blir tråkigt för er, som inte vet, att läsa detta. Men min blogg fungerar ju också ibland som en dagbok där jag skriver av mig.

Efter att jag sovit nu på eftermiddagen så tog jag tag i disken. Det var en rejäl hög som jag gått o stört mig på länge nu. Jag vet att jag är en riktig latmask, men efter jobbet så har jag aldrig någon energi kvar och dessutom så har jag ju bara mig själv att tänka på här. Så disken kan stå hur länge som helst innan jag tar tag i saken. Den här gången tog det mig 1timma att diska och som en bonus så torkade jag även ur kylskåpet. Nu är det så fint och jag känner lite gladare igen =) Jag vet att jag måste skärpa till mig. Jag kan inte leva såhär när Mehmet senare skall komma att bo här också. Jag kan inte leva som nån jäkla unkarl, utan måste ta mig i kragen. Dock blir det ju enklare sen när man är två i hushållet, för då kan man hjälpas åt. Om den ene diskar så handlar den andre. Det tar ju liksom inte dubbelt så lång tid att handla till två personer som till en, utan det tar ju lika lång tid. Jag tycker faktiskt att det är jobbigt att både jobba heltid och att sköta om hushållet helt själv. Allt är lättare om man är två... och roligare.

Jag passade på att ta några bilder på mitt fina kök.... och diskhögen också. HAHAHAA! =D





Det här är typ hälften av allt =)))

2 kommentarer:

  1. Vilka söta tapeter du har i ditt kök! Nu skulle jag vilja ha precis likadana ju! (vi har oerhört fula här hos oss).

    Men angående det här med tröttheten, att du inte tar och kilar in på ett apotek och mäter ditt blodtryck om du misstänker nåt sånt. Det är ju så enkelt kollat, menar jag. Och såååå viktigt att upptäcka (om det nu skulle vara nåt sånt). Men förmodligen är det ju inte det, såklart.

    Kul att du mår lite bättre och fått lite klarhet i saker och ting! Go girl!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du.. ja har en sån som ja kan mäta blodtrycket med hemma.. Jag kan ta med den till jobbet när jag börjar igen.. :) //LMS

    SvaraRadera