lördag 6 augusti 2011

Pirripirr!

Idag har jag en sån pirrig o härlig känsla i kroppen. Sådär brukar jag ofta känna när hösten är påväg. Sensommar och tidig höst, den tiden på året är faktiskt underbar. Luften är så fräsh och det börjar bli sådär mysigt att vara inne. Men vad som är ännu bättre är att jag börjar längta riktigt mycket efter Alanya nu. Härliga frukostar, sitta på balkongen o njuta av en underbar utsikt o ett glas kallt nånting, få somna och vakna tillsammans med Mehmet, päsa på stranden vilka dagar jag än känner för, gå till bazaren o handla sprojlans färska grönsaker, åka till Kipa o storhandla (kanske inte så vanligt att man gillar det, men det gör jag o Mehmet), nattbad i havet, svalkande simtag i poolen. Åååååh, gud som jag längtar =)

Något som inte var riktigt lika kul var att min älskade hjärtevän ringde och väckte mig kl. 06.59 idag.... PÅ MIN LEDIGA DAG!!! Antingen ville han bara vara rolig som han sa, eller så hade guldfisk-hjärnan glömt av från igår att jag faktiskt är ledig på lördagar. Jag blev inte glad i alla fall och kunde inte somna om.

Trevlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar