måndag 29 augusti 2011

Mycket händelserik dag

Idag har det hänt många saker. Inga revulutionerande händelser, men ändå något som berör mitt livs historia och för händelserna framåt.

Fick idag GODKÄNT på mitt examensarbete =))) och är därmed berättigad till CSN bidrag under hösten. Fatta vad skönt. Jag visste ju visserligen att jag skulle bli godkänt, men det var bara en fråga om när.

Har även pratat med verksamhetschefen på Migrationsverket. Lyckades smussla till mig hans nummer från någon som ville mig väl. Verksamhetschefen var en mycket sympatisk, trevlig och förstående man. Han sa att han visste hur det var för oss med denna väntan. Men tyvärr så hade han inte så mycket mer svar att ge oss än att vi fick lov att vänta lite till på svaret om Mehmets UT. Så inga framsteg blev det där. Var dock roligt att prata med den som bestämmer över hela kontoret och nu känner jag att jag verkligen gjort allt jag kan för att skynda på vårt ärende. Men vi står kvar på samma ruta. Vi har väntat 5 månader och svar är endast utlovat inom max 8 månader. Så vi får kämpa på i ovisshetens anda, det är jobbigt som fan, men jag har samtidigt varit med om värre saker i mitt liv. Måste försöka tänka så.

Idag fick vi också en kallelse till informationsmöte på jobbet. På torsdag när jag åker till Alanya ska vi får information om närmsta framtiden. Jag ska kika lite på när mitt tåg går och om jag har tur så hinner jag vara med på detta möte.

Idag kom också ett brev på posten från SJ. Jag reklammerade ju resan som jag gjorde i slutet av juni, då jag fick evakuera SJs tåg utanför Katrineholm. Idag kom återbäringen som blev: värdebevis på 275kr för köp av ny tågresa, 64kr tillbaka in på mitt konto för utlägg jag fått göra för mat på bussresan hem samt 100kr i värdebevis för att handla i SJs resebutiker och bistro. Det får la jag vara nöjd med. Tänkte nyttja resebeviset för min och Mehmets resa hem från Stockholm i november, det blir kanon.

Idag ska jag också diska och städa i köket samt packa klart så långt det är möjligt. Är helt slut i kropp och själ så har egentligen ingen som helst ork till det, men det måste ju göras o ingen lär ta det ifrån mig. Resenerverna börjar göra sig rejält påminda nu. Vet inte längre vad jag känner inför den här resan. Löjligt dock att jag känner såhär, för när jag väl är på plats i Alanya o har kramat om Mehmet så vet jag ju att allt känns väldigt bra igen. Det är bara tiden nu precis innan som är jobbig.

Ska tillägga sist i detta inlägg att nu har jag inte fått en enda kommentar i min blogg på en hel vecka och det börjar kännas rätt så trist att skriva här. Vore så kul om någon kunde kommentera något, jag blir så glad när ni läsare visar att ni uppskattar min blogg och kanske också vill dela med er av något i era liv.

KRAM från en nervös Märi!

5 kommentarer:

  1. Jag åker till Alanya till min pojkvän natten till måndag, och jag är hur nervös också. Egentligen vet jag inte varför för jag var där för bara 5 veckor sen. Men ändå saknar jag honom så jag tror jag ska dö :)
    Hoppas du får en underbar resa!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Grattis till tentan! :)
    Vad gött att allt verkar ordna sig; eller ja, "röra" på sig i alla fall, om du förstår vad jag menar. Hoppas bara alla besked etc blir positiva!

    Vi åker på onsdag till Turklandet så vi kanske ses :P. Fast vi ska bo typ i Konakli, och åker nog bara in till Alanya nån dag kanske, för att proviantera lite. Så det är väl inte så troligt.

    Hur som helst; Hoppas du får en RIKTIGT BRA RESA!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag läser ju din blogg hela tiden men ibland så är det så mycket annat så jag tar mig inte tiden att skriva en kommentar! Ska bättra mig! Promise!

    SvaraRadera
  4. Den tidigare kommentaren var nog den dummaste på länge!!!

    GRATTIS till allt!!! Du är en målmedveten kvinna och med det kommer man framåt här i livet!!!

    SvaraRadera