lördag 27 augusti 2011

TCCD - The Crazy Crazy Day

5

...dagar kvar!!!! I CAN NOT BELIEVE IT!


Klockan är 6.40.... en lördag..... och jag är vaken. Detta var bara planerat att bli ett väldigt snabbt toabesök, men suget efter facebook och suget efter att blogga blev allt för stort =D

Om ni undrat vart jag tog vägen de sista dagarna, med min nedräkning o allt så kommer storyn här. Jag satt ju som sagt var i skiten med mitt examensarbete i Projektledningskursen. Men jag tog tag i problemet. Jag tog tag i det på sånt allvar att jag nästan blev sjuk. Först satt jag några timmar i måndags. Sen på tisdagen jobbade jag bara halvdag för jag fick några jäkla halsfluss symptom, så jag låg i sängen (läs soffan) resten av tisdagen och en bra bit in på onsdagen också. Först på onsdag kväll kunde jag påbörja pluggandet igen och körde då på i 4 timmar. Torsdagen kom och jag började jobba igen. Min chef sa att eftesom vi inte har det så jättekörigt på jobbet nu så tyckte hon det var bättre att jag gick hem tidigare. Hon såg hur sjukt uppstressad jag var och hon sa att jag fick gå hem kl. 14. THANK YOU GOOD, jag menar Åsa, för det!!! Jag rusade hem strax efter två och kl. 15.00 piiip satte jag mig vid datorn här hemma igen. Sen satt jag där, med en påse tekakor, en tub mjukost o lite annat gotta, utan att resa på röven fram till kl. 23. Då hade jag kämpat i 8 timmar. Jag var gråtfärdig och redo för hospitalet. Men jag var INTE klar. Frustrationen och besvikelsen var enorm. Jag fick snabbt skaffa mig en plan B....

Klockan 06.00 ringde klockan nästa morgon. Jag stod i givakt bredvid sängen minuten efter, efter ynka 6 timmars sömn. Duschade, sminkade och klädde på mig. 06.45 var jag redo att ta upp plugget igen. Jag var så trött o uppjagad så det gick på ren vilja. En och en halv timmas skrivande och jag infann mig på jobbet halv 9. Jobbade ett par timmar och fick sen lov av chefen igen att ta en timma under arbetstid att slutföra mitt arbete. Vid det här laget var jag i stort sett svimfärdig. Jag beslutade mig för att NU FÅR DET FAN VARA NOG! Jag ringde upp läraren, en riktig äkta tönt, som var huuuuur snäääääll som helst. Han lovade mig att göra allt han kunde för att rätta arbetet till på måndag, trots att han nu hade en terminsstart att förbereda också. Jag har nog aldrig pratat med någon snällare människa än honom. Han var så snäll så han blev dum. Jag la på smicker-rösten för att känna mig garanterat säker på att han verkligen skulle försöka rätta till måndag. Men jag sa att min högsta önskan i världen är att det ska vara klart allra senast tisdag eftermiddag. Det kunde han i princip lova sa han. Me like! =))) Arbetet lämnades in 11.30 pip!

Ja, igår eftermiddag höll jag på att somna sittandes på kontorsstolen vid 3-tiden. Men jag lyckades av ett under hålla mig vaken resten av dagen. Jag var som i ett töcken då och resten av kvällen och somnade redan vid 21. Hade ont i magen när jag la mig, garanterat pga stressen. Nu är det bara att invänta resultatet av rättningen. Jag vågar verkligen inte slapna av än, eftersom jag vet att jag hafsade ihop rapporten på slutet. Jag kommer garanterat få komplettera med något i efterhand. Det är därför som det är så viktigt nu att jag verkligen börjar packa, tvätta och förbereda allt för resan nu under helgen. Jag kommer kanske inte ha tid nästa vecka. Men den här gången måste jag verkligen minska ner på min packning. Jag har visserligen köpt till 20 extra kilon och får då ha med totalt 40. Det blir dock lite lättare att packa den här gången eftersom jag åker hem redan i november när det fortfarande är så pass varmt. Förra året stannade jag ju december och januari också, och då behövde man extra jackor, jeans och skor

Nu är det så sjukt nära tills jag får komma ner o vara med mitt hjärtetroll igen... eller MonkeyDonkey som jag kallar honom, Hihiii ;) Han var så gullig att han gick o köpte mig en guldring igår. En lite smalare ring med en sten. Sånna takter gillar jag, haha =D Att få en ring bara sådär. Jag har nog verkligen inte förstått på riktigt att jag faktiskt åker snart. Och verkligen inte förstått att jag ska vara borta 3 hela månader... och nästan 4 månader från jobbet

Och när vi ändå talar om jobbet. Det verkar se lite mer lovande ut på jobbet än vad vi först trott, men det är bara rena spekulationer, så misstolka inte. Det visar sig att det andra bolag som köpt upp vårt företag inte har någon vidare struktur och knappt verkar ha koll på sin organisation. Samtidigt så är vårt företag mycket mer strukturerat, vilket kan vara till en god fördel för oss. Det andra företaget har heller inte så mycket erfarenhet från att hantera företagskunder, utan mest privatkunder. Det är också en mycket stor fördel för oss, att vi faktiskt kan tänkas bli kvar i den konstallation som vi är idag... men säkerligen med vissa omorganiseringar. Så, förhoppningsvis har jag ett jobb även när jag kommer hem i december och det är ju inte illa pinkat av en trähäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar