tisdag 24 augusti 2010

Virusskyddet kunde blivit min död!

Ja, jag tycker egentligen att rubriken säger sitt. Mitt virusskydd på min nya dator och jag, vi kommer inte riktigt överens. Igår kväll satt jag i minst 3 timmar för att själv lista ut hur man tillfälligt får bort McAfee Virusprogrammet för att kunna installera Office Visio på datorn. Jag måste ju ha Office paketet för skolarbetet i höst, så jag var ju bara tvungen att ordna till detta. Efter ex antal försök att få bort virusskyddet från helvetet, på ett pedagogiskt, lugnt och metodiskt sätt, utan att lyckas, så vidtog jag drastiska åtgärder. Jag klickade helt enkelt på allting jag kunde hitta som hade med McAffe att göra... Hokus Pokus... helt plötsligt så var det avinstallerat. Därefter var det ju ingen konst att installera Office.

När det var klart så var paniken ett faktum, när jag insåg att jag nu inte hade något virusskydd. Vid det här laget så var jag så slutkörd i huvet att jag inte orkade tänka. Så jag klickade helt enkelt på ALLT igen och helt plötsligt så hade jag installerat McAfee igen. Jag vet inte om denna prestation är något att vara stolt över, eftersom jag fortfarande inte vet hur jag gjorde. Men jag är i alla fall nöjd över att jag nu har Office paketet :)

1 kommentar:

  1. Det finns bara en sak, en enda vettig sak att göra och det är att skaffa en Mac. Aldrig mer behöver du krångla med antivirusprogram, krångliga installationer, office.... ja allt som heter Pc. En gång Mac - aldrig mera Pc.

    SvaraRadera