lördag 28 augusti 2010

En födelsedagsresa till mig själv

Sitter och kikar lite på kartor och flyg. Jag börjar inse så smått att de 3 månader som jag och Mehmet kommer att få vara ifrån varandra till våren kommer att bli alldeles för tuffa för oss. Så jag funderade på hur man ska kunna lösa det. Jo, givetvis genom att åka och hälsa på honom i Adiyaman. Och halvtid på 3 månader blir precis i krokarna när jag fyller år, så jag tänkte att det kunde ju vara lite roligt.

Har nu surfat runt lite för att se hur man tar sig till Adiyaman snabbas och billigast. Och det var verkligen inte det lättaste det ska jag säga. Flygtider på hur många timmar som helst, orimliga bytestider i både Istanbul och Ankara och alldeles för dyra priser. Turkish Airlines är ju inte direkt kända för att erbjuda lågprisbiljetter. De är ju som SAS, sjukt dyra. Men så såg jag på kartan att en annan flygplats inte ligger mer än någon timma från Adiyaman och dit kunde man ta sig med Pegasus för en skaplig peng och hyggliga flygtider. Man anländer dessutom till Stockholm på hemvägen i hygglig tid så att man kan ta sig hem därifrån också. Men sen vet inte jag hur man tar sig mellan denna andra Turkiska stad och Adiyaman, det kanske inte ens är möjligt. Jag kan ju bara dra paralleller från när jag var på södra Cypern förra året och ville passera gränsen till Norra Cypern för att sen ta båten över till Alanya. Det var i stort sett omöjligt att genomföra och det fanns inga resebolag som ens ville hjälpa en att genomföra det heller. Jag fick helt enkelt ge upp.

Well, jag får prata med Mehmet nu under hösten och se hur vi ska göra. Jag vill i vilket fall som helst inte att vi lever i ett sånt här distansförhållande mycket länge till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar