fredag 27 augusti 2010

Raff o spets, inte alla som uppskattar!

Hahaa... idag har jag handlat en himla massa snygga underkläder. Man vill ju inte visa sig i urtvättade, dassiga bomulls Bridget Jones trosor för sin blivande. Också var jag ju tvungen att berätta för Mehmet om allt jag köpt, för dyra pengar, typ mina sista pengar. O jag fick inte riktigt den reaktionen jag hade hoppats på... utan snarare "Varför? Okej, jag kan ju titta på dom i fem minuter, men det är ju dig jag gillar...". Haha, där fick jag, ingen ide att göra sig till alltså! Men egentligen så var det ju väldigt gulligt sagt.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Har följt din blogg nu ett tag och tycker det är jättespännande att du släpper vardagen här hemma och ger dig ut på äventyr! =) Känner igen mig en del (i alla fall i erat distansförhållande och att flytta till Turkiet :P) i din blogg eftersom jag gjorde nåt liknande för några år sedan.

    Vad spännande att åka och hälsa på i din killes hemby, säkert nåt väldigt annorlunda. Min man är ju från Istanbul och det är ju iofs lite annorlunda, men säkert långt ifrån en liten bergsby... :P. Har din kille många syskon? Funderar ni på att flytta hit?

    En sak bara; jag tycker bussarna i Turkiet är sååå bekväma! En del har ju t.o.m små tv-apparater på stolsryggarna så att man kan titta på film... och värdar på bussen och allt. :)

    Hoppas du inte tycker jag är för nyfiken eller framfusig, tycker som sagt att det är jättekul att läsa din blogg. Vi bor i Lidköping, så det är ju ganska närma..

    Kram Josefine

    SvaraRadera
  2. Men oj vad glad jag blir att du läser min blogg och skriver till mig. Ja jag gissar att du känner igen dig en hel del i det jag skriver, och framför allt i det jag kommer att skriva när jag väl är på plats. Alanya och Turkiet är en fantasivärld, ibland undrar man om det verkligen är på riktigt.

    Så ni bor i Lidköping, det är ju liksom här i krokarna. Jag ska gå in och läsa din blogg också. Jag var inne lite snabbt och kikade och såg en bild på er dotter. Guuuud så söt hon var.

    Hur träffade du din man och hur och när kom han till sverige? Jag skulle verkligen vilja höra mer. Du får gärna maila mig om du inte vill skriva det här: saltgurka2004@hotmail.com

    Mehmet har inte jättemånga syskon. Han har en storasyster och tre småbröder.

    Jag och Mehmet har inte varit tillsammans så jättelänge, så vi har inte hunnit med att planera för att han ska komma hit. Men han vill väldigt gärna komma hit, och jag också såklart. Han har släktingar med restauranger någonstans i Sverige. Vi funderar på om han ska komma hit på 3 mån visum nästa vinter. Fast eg. vill han komma hit tidigare.

    Fortsätt att läs och kommentera min blogg, jag blir jätteglad över alla som vill läsa och finner det intressant.

    /Marie

    SvaraRadera