måndag 7 november 2011

Helt ärligt...

Jag är så JÄVLA uppleds på detta med Migrationsverket som inte gett oss ett svar så jag har lust att spränga hela skiten i luften alltså. Nu är det mindre än 3 veckor kvar tills jag åker hem från Alanya. Det innebär att vi inte längre har möjlighet (i stort sett) att hinna få hit Mehmets UT-kort (om han får ett JA vill säga) och han kommer alltså inte kunna flyga med mig hem den 26 november. Jag har satt en gräns för ett sista datum för svar, och det är på onsdag. Har vi inte fått svar då, vilket jag absolut inte tror att vi har, så får vi börja sätta våran reservplan i verket. Då kommer det bli så att jag flyger hem själv det datum som sagts. Mehmet får åka till byn i väntan på svar på sitt UT. Och när han fått det och när UT-kortet har kommit till Ankara, vilket tar 3 veckor cirka, så får han åka upp till Ankara, hämta kortet o sen typ övernatta där o ta flyget till sverige där på morgonen.

Känns så jävla skit allting för vi har ju inte en aning om när vi kan komma att ses nästa gång. Om inte Migrationsverket behagar att svara oss förrän efter 9 månaders väntan så kommer jag o Mehmet inte få fira jul tillsammans, inte nyår tillsammans o vi kommer inte att kunna träffas på ca 8 veckor. Jag som trodde att när jag väl kommit hit till Alanya denna gången så skulle vi aldrig mer behöva skiljas åt. Men nu kommer det att bli så i alla fall. Han kanske kommer till sverige en vecka efter mig.... eller 8 veckor efter mig... eller inte alls. O jag är så himla ledsen, så det kan ni aldrig ana.

Så mycket har jag ju förstått att det är något som de hakat upp sig på i vår ansökan. Eller så har de helt enkelt bara gjort stickprov o valt ut några att granska extra mycket, typ stickprovs test som kan förekomma i många olika sammanhang. Och självklart skulle det bli VI, med vår vanliga FANTASTISKA TUR i livet. För både jag o Mehmet upplever oss själva födda med "otur" som mellannamn. Trodde bara det var jag som hade denna otur att drass med i livet, men givetvis skulle jag möta den mann som var drabbad av samma olycka. Det är otur med alltifrån små till stora ting o jag förstår inte hur all skit kan drabba EN... eller uppenbarligen TVÅ människor på denna jord.

Well, jag har lite funderingar kring vad det är Migrationsverket har i görningen. Det känns som att de på något sätt vill kolla upp oss lite extra och att de bara väntar på att jag ska komma hem från Turkiet för att de möjligen vill göra en spontan telefonintervju med mig för att de sedan kanske ringer upp Mehmet och ställer samma frågor till honom. Jag vet inte... men något är det i alla fall som de hakat upp sig på. Jag har mina aningar där också, men säker kan man aldrig vara. Om jag bara visste hur det låg till, om det faktiskt är så att de väntar på att jag ska komma hem till Sverige... KUNDE DOM INTE BARA TALAT OM DET DÅ, så jag kunde åka hem härifrån nuuuuu!!!

Ja, tillvaron känns just nu bara pest o pina. Jag vet fortf. inte hur det blir med mitt jobb heller. Det har ju skett så otroligt mycket förändringar där nu under tiden som jag varit borta så jag vet inte ens vad det är jag kommer tillbaka till. Har hört något löst om att den nya organisationen ska vara satt till 1 december, men det kan ju ändras inann man ens har hunnit blinka.

På återhörande alla bloggläsare!

1 kommentar:

  1. Hej
    Varför tror du att de ska granska er extra? Har du pratat med dem? Vi väntar med på svar men vi tillhör Göteborg så det är ju inte samma. Men vi har bara väntat i 2 veckor så det är inte länge men fy så frustrerande det är!!! Man kan ju inte påverka det alls, jag ska få mitt brev nästa vecka så det är ju bra så får vi sedan se hur långt tid det tar efter det!! Jag planerar att åka ner till nyår, förra året gjorde jag inte det eftersom vi trodde han skulle få turistvisa då men vi fick nej! Hoppas att det löser sif fort för er!!! Ha det så bra du kan de sista veckorna!! Hur går det förresten med skolan? Kram

    SvaraRadera