tisdag 22 november 2011

Flygbiljetter o tandproblem

Ja idag hade vi lite tur gällande flygbiljettspriser. Flygbolaget som jag bokat Mehmets flygbilett med skickade ett mail till mig med en kampanj de har i dagarna med billiga flygbiljetter. Eftersom jag har en flygbiljett till Mehmet nu till på lördag som han inte kan använda så har jag gått o gruvat mig lite över hur vi ska göra med den. Men nu passade det ju bra att ta tag i detta i och med kampanjen. Så jag bokade om biljetten som var från Antalya via Istanbul till Stockholm, till en biljett mellan Istanbul och Stockholm bara. Men jag bokade den nya biljetten till 22 december istället och det kostade mig bara 130kr extra. Ja, det var det ju värt, om man tänker att det andra alternativet hade varit att kassera biljetten helt och förlora pengarna som jag betalt för den. Så nu hoppas vi vid gudarna att vi fått svar från Migrationsverket så att han hinner flytta hem till mig den 22 december. Om vi inte hunnit få svar tills dess så var det enligt flygbolaget inga problem att boka om biljetten ytterligare en gång till en liten kostnad.

Vad har jag mer att berätta om denna dag. Vi har gjort typ ingenting, bara softat. Jag vaknade dock denna morgon och kände lite granna hur skräcken lös i mina ögon. Jag kände att något inte var normalt i underkäken på höger sida. Det kändes som en lättare tandläkarbedövning. Jag fattade direkt vad det berodde på - en kindtand som jag borde ha dragit ut för ett par år sedan enligt tandläkarna, men jag vägrade, då jag kände att den lika gärna kunde sitta där tills jag får problem. Och mycket riktigt så har jag ju varit i stort sett helt förskonad från problem under över två års tid. Jag sa till dem att den dagen jag får akuta problem så drar jag ut den, inte tidigare. Dels för att jag har jordens största tandläkarskräck och dels för att det var flera månaders väntetid på att få lustgas för ett sådant ingrepp. Så jag bestämde mig att behålla tanden tills det skulle bli akut och då får jag ta ut den då. Men när jag vaknade denna morgon så kände jag som sagt att saker och ting inte stod riktigt rätt till. Jag känner ju att det är någon slags bakterie/inflamation där i kinden. Inget som gör ont på något sätt och inget som syns. Nu under dagen och kvällen så har det kliat i hela nedre delen av högra ansiktshalvan. Jag hoppas att det är infektionen som håller på att liksom läka. Blir det värre eller inte går bort så får jag ta tag i problemet. Jag hoppas dock, för allt smör i småland, att inget hinner hända innan jag kommer hem till Sverige. Skulle jag behöva gå till tandläkaren här så kan jag lika gärna hoppa framför tåget. Jag borde kanske utarbeta en liten plan B om något skulle bli akut. Antingen får jag kasta mig på första bästa flyg hem samma dag. Eller så får jag kontakta tandläkarna här och se hur mycket droger dom kan ge mig för en utdragning av en tand. Tycker att dom borde vara lite mer frikostiga här med sådant än vad de är i Sverige. Ett annat alternativ är ju att supa sig riktigt jävla full innan själva ingreppet. Well, jag får tänka på saken. Ska ju ändå hem om några dagar så jag hoppas jag klarar mig så pass länge.

Mehmet är nu och tränar. Jag sitter och är lite småbitter på mig själv som inte tagit tag i skolarbetet som jag borde gjort redan förra veckan. Nej, man kan inte vara bäst jämt, det måste jag lära mig.

Howdy folks!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vad jobbigt med tanden, jag har med världens största tandläkarskcäck och gör inget mer än det jag verkligen måste! Men att gå till tandläkaren i turkiet är riktigt bra, de bedövar och söver dig och gör det du vill och billigt är det!
    Lycka till!!
    Vilket flygbolag har du bokat med i era biljetter???
    Här hemma är det grått och trist väder men ljusen lyser upp, välkommen hem till svealand!

    SvaraRadera