tisdag 15 november 2011

Längtar hem

Trodde typ aldrig att jag skulle säga det efter bara 2,5 månader utomlands, men jag längtar faktiskt hem. Alanya är hur tråkigt som helst nu och jag o Mehmet går o trampar varandra på tårna här hemma. Lägenheten är iskall, speciellt på golven då det drar rätt in genom alla springor runt fönster o dörrar (precis som förra året). Varmvatten har vi bara när det är sol ute, vilket det inte varit på flera dagar, samt när DEN-SNÅLE-FAN-TILL-HOTELLBOSS behagar att sätta på varmvattenberedaren när han själv tänkt att duscha (precis som förra året). Internet fungerar sämre nu än när vi först kom hit, det kommer o går typ var 5e minut. Det är jättesmidigt när man skrivit något inlägg i något forum för skolan o precis skall till att publicera det, så försvinner det helt då internetåtkomst saknas (precis som förra året).

Nej har drömt mig bort till värmen o något mer exotiskt nu i ett par veckor. Det stör mig som sjutton att jag inte kommer iväg på någon annan resa innan det är dags att börja jobba. Men samtidigt måste jag tänka lite på framtiden också och kan inte leva sånna här sötebrödsdagar för resten av mitt liv. Nu är det dags att börja jobba o dra in lite pengar. Det känns dock bra att det inte alls gått åt så mycket pengar denna resan som jag trodde det skulle göra. Har istället många pengar kvar på kontot nu när jag åker hem. Men det finns en hel del hål att stoppa i, så jag behöver ju inte oroa mig för att dom inte ska komma till användning. Tandläkaren kunde ju vara ett alternativ. Sen skulle jag faktiskt vilja ha en micro som jag inte ägt på säkert 6 år då den förra brann upp. Sen tror jag min dvd spelare är död, så det skulle jag nästan behöva köpa en ny om Mehmet flyttar hem till mig snart. Jag skulle också bli väldigt glad för en ny mobil, då jag under 2-3 års tid nu haft en ärvetelefon av äldre modell. Men så vet jag ju att vi får lite utgifter sen när/om Mehmet kommer. Han behöver vinterjacka o vinterskor och lite sånt och det kostar ju en del det också.

Samtidigt som jag längtar hem så känner jag ändå en gnutta sorg över att de här 3 månaderna snart är över. Det känns ju ändå som att det var igår jag kom hit. Jag kommer ihåg precis hur totalt slutkörd jag var när jag anlände till Volkan Hotell mitt i natten, men så satans mycket packning, helt slutkörd efter allt slit jag haft hemma innan jag reste iväg. Jag var så slut att jag skällde ut hotellreceptionisten för minsta lilla grej o han vågade inte säga emot. Han såg nog mina hatiska svarta ögon =D Vi hade det allt bra på volkan, så himla god frukost och så bra och fräsh pool. Sen kom vi hit till Luxor... vilket jävla skitställe egentligen. Jag vet att jag sa det förra året att vi aldrig skulle bo här igen... men så blev det så ändå i brist på andra alternativ. Men det här året menar jag det verkligen - VI SKA INTE BO HÄR NÅGONSIN IGEN!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar