måndag 28 november 2011

Mot ljusare tider

Det verkar som att bitar börjar falla på platas i mitt livspussel nu. Men det har inte varit några roliga månader inte. Sedan i augusti någon gång så har jag gått o väntat på svar på ett antal stora livsfrågor. Nu verkar det som att det börjar att röra på sig på vissa håll. Om jag bara kan få lite mer information om vart min resväska tagit vägen, så kommer jag känna mig ganska så tillfreds med vardagen sen.

Idag har varit en produktiv dag. Jag har betalt räkningar, pratat med flygbolaget om väskan o med Migrationsverket, storhandlat, varit på ett läkarbesök samt varit på stan o shoppat lite nödvändiga klädesplagg som jag behöver tills min väska behagas dyka upp. Ett par nya örhängen, svarta hjärtformade, åkte med av bara farten. Men det var jag faktiskt värd efter allt jävla elände som varit i mitt liv den senaste tiden.

Idag har jag också varit o hälsat på på jobbet =) Det var så roligt att se alla och att få höra att man är saknad o efterlängtad. Mina underbara goa kollegor. Tyvärr såg de lite dävna o nedstämda ut... men inte så konstigt med tanke på den situation som nu är på kontoret. Jag fick i alla fall positiva besked därifrån gällande arbetsuppgifter och arbetsgruppen som verkar bli kvar som den är idag, dock med några nytillskott. Men jag vågar inte tro på det förrän jag får det bekräftat från beslutande person. Men jobbet verkar jag ju få behålla i alla fall o det är roligt o positivt.

Nu ska jag sätta mig i soffan o bara koppla av o njuta, för det har varit fullt upp idag med diverse ärenden. Jag ska bunkra upp med gotta som jag handlade idag, smågodis, saft, brieost mm. och se på några roliga tv-program som jag saknat så otroligt mycket när jag var i Turkiet. Jag måste vara laddad till imorgon när jag ska börja med min omtenta i Marknadsföringskursen.

Önskar alla en toppensuperduperkväll ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar