tisdag 31 maj 2011

Herre jisses alltså

Ja herregud vilken dag det här har varit. Började med att jag o Mehmet blev väldigt oense om en sak på morgonen och vårt samtal slutade inte som sig bör. Så detta har jag varit småputt för hela dagen. Dessutom är han sjuk nu darligen, så man fick ju lite dåligt samvete över att man gick på som man gjorde. Men rätt ska ju vara rätt, tycker jag.

Sen hade jag fått ett paket med varor som jag beställt. Det innebar att jag, efter jobbet, fick ta bussen till Hentorp för att hämta det. Det är lite akut då jag behöver sakerna innan jag reser iväg på söndag. Så när jag kommer dit så möts jag av en igenbommad butik med stora skyltar som säger att butiken är stängt för inventering i 3 dagar. Jag fick lite lätt panik. Som tur var så fanns det ett nummer man kunde ringa, just för att få post och paket utlämnat. Så det var bara att gå runt till baksidan av butiken och gå in bakvägen för att få sitt paket.

Eftersom värdet i paketet var ganska så stort så var jag spänd på fakturan som skulle följa med. Jag hade beställt en vara, där priset kunde komma att ändras beroende på en del parametrar, men eftersom man givetvis inte vill köpa något som man inte vet vad det kostar så hade jag bett om ett exakt prisförslag innan varan bestäldes hos leverantören. Så jag fick ett pris skickat till mig på mailen, som visserligen var 700kr lägre än väntat. Men har dom bekräftat så har dom bekräftat tänkte jag och meddelade dem att jag ville att de skulle beställa varorna. Men nu när jag fick fakturan så var den hela 1100kr över det offert de lämnat till mig. Jag ringde upp dem direkt och sa att om de inte justerar priset till det överenskomna så vänder jag mig till Allmäna reklamationsnämden. Dom försökte klara sig ur situationen genom att säga att dom bad om ursäkt för att dom räknat fel men att beloppet på fakturan var det korrekta. Jag stod på mig och sa att jag har ju för sjutton fått skriftligt på vad ni vill ha för varorna så det är det jag tänker betala. Då säger dom att då får de bli tvungna att ta tillbaka paketet. Jag frågade om de inte var riktigt kloka, eftersom jag behöver sakerna nu när jag åker iväg och om de ville förstöra hela min semester. Det ville dom ju givetvis inte. Så dom dividerade fram o tillbaka o kom så småningom fram till att det inte var värt att strida med mig. Dom gick med på att sänk fakturan med 700kr och då tyckte jag att vi kunde vara överens. Jag har inte tid att krångla mer och priset blev ändå väldigt okej. Nu har jag fått det skriftligen från dem och alla är nöjda o glada.

Vet inte mer vad jag ska skriva. Det är turbulent på jobbet nu i och med varsel som inte blev varsel utan en omorganisation istället. Det kändes ju skönt i alla fall. Vi är ju bra personer på jobbet och man vill ju inte att någon som är duktig ska behöva sluta och så blev det ju inte heller.

Vädret har ju varit spännande idag också. Väldigt varmt med typ 27 grader, med tanke på att det var 7 grader tidigt igår morses. Men nu är nog sommaren här.. inte för att stanna så länge kanske, men för några dagar hoppas vi. Dock har jag nog en helt annan hetta och fuktighet att vänta när jag kommer till Alanya sen. Som sagt, vågar nästan inte tänka på att vi kanske måste leva utan AC i lägenheten =S

Hade tänkt att packa lite idag, men med tanke på all turbulens som varit under dagen så har jag inga krafter kvar. Ska istället se på Plastikturisterna och gosa ner mig i soffan. Diskat har jag gjort, det får ses som dagens prestation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar