onsdag 18 maj 2011

Mycket att ordna med

Ja det är en hel del att ordna med innan jag åker iväg i juni. Ringa hit, maila dig, besöka det stället o forska i det ena och det andra. Jag kom på det idag, så jag tog tag i det mesta av det och det verkar ju ordna sig galant. Är man bara ute i god tid så brukar ju det mesta lösa sig. Önskar så att jag kunde göra något så att Migrationsverket kunde skynda på vårt ärende också. Hur länge skall man behöva vänta... Vad är det som tar sån förbannad tid... Det känns som att veckorna bara går och att dom sitter o håller på alla ärenden in i det sista för att markera att här är det minsann dom som bestämmer. Jag tycker själv att vårt ärende är ganska så uppenbart trovärdigt att det bara borde vara att sätta en kråka längst ner och skicka tillbaka. Så tycker tydlige inte dom.

18 dagar kvar till nästa resa, guuuuud så skönt. Det är också bara 7 dagar kvar till nästa lön, ääääännu skönare =)

Ha en bra dag alla sköningar ;)

5 kommentarer:

  1. Hur länge stannar du då? Blir det inte dyrt att åka så tätt?

    SvaraRadera
  2. Jag stannar drygt 3 veckor. Och det är klart att det kostar på att resa mycket. Men så är det ju beroende av vad man väljer att lägga sina pengar på. Om man väljer att ha bil, husdjur, barn, tidningsprenumerationer, flashiga tv-aparater och hemmabioanläggningar, iPhones, äta lunch ute varje vardag mm. så har man ju inte råd att resa såhär mycket såklart. Jag åker dessutom ner 3 månader i höst, ska bli underbart.

    /Marie

    SvaraRadera
  3. Ja nu går det fort tills nästa resa..härligt :-). 3 underbara veckor, så skönt....Vi ses din sista vecka då vi kommer ner den 20:e. Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Marie! Nu ses vi snart! Jag antar att du åker ner på en söndag?? Jag åker ner på fredagen!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  5. Jo det är sant att man välja vad man lägger sina pengar på och jag tycker du lägger din på rätt plats. Lycka till

    SvaraRadera