söndag 15 maj 2011

Och alla de andra dagarna i Alanya

Resten av resan flöt på galant. Mehmet försökte vara ledig så mycket som möjligt för att vi skulle få umgås efter 6 veckor ifrån varandra. Jag hann med att träffa Anna några gånger, jag var på stranden och skaffade mig en solbränna, jag o Mehmet var vid poolen en gång och badade (det var bara vi som vågade). Jag hängde också några gånger på Mehmets restaurang för att vi skulle få så mycket tid tillsammans som möjligt. Personalen där var trevlig och jag fick lära känna jobbarkompisen Niina som jobbade där tillsammans med sin kille som stod i baren.

Under veckan som gick så fick jag också träffa en Göteborgstjej som jag lärt känna över nätet. Hon var riktigt trevlig och vi hade väldigt mycket att prata om. Jag tycker att vi var rätt så lika som personer och henne vill jag träffa igen. Hon och hennes kille samt jag o Mehmet hängde på stranden en natt, drack lite öl och pratade och det var najs även om det var väldigt kallt. Och det var ju kanske inte så smart gjort av mig eftersom jag vid det här laget redan innan var på väg att bli sjuk. Så morgonen efter vaknade jag och var dunderförkyld med feber och hela baletten. Så nu gick ytterligare 1,5 dag bort pga sjukdom. Både Mehmet och jag var förtvivlade... varför får det aldrig vara riktigt bra när vi väl träffas. Att jag alltid ska bli sjuk eller att det är något som ska krångla, så frustrerande.

Sammanfattningsvis så var det i alla fall hur härligt som helst att få vara tillsammans med Mehmet igen. Kul att få träffa Anna igen och festa lite med henne, samt att lära känna lite nytt turkietfrälst folk där nere. Sen hade jag ju så otroligt tur med vädret. Här hemma i Sverige så snöade det redan första dagen när jag kom till Turkiet. Samtidigt så hade det varit lite småkyligt och regningt i Alanya flera veckor innan jag kom dit, men när jag väl var där så var det kanonväder hela veckan. Och nu sen jag åkte hem så har det varit skitväder där nere igen med världens åsk- och blixtoväder.

Nu ser jag fram emot långa sköna veckor i juni i Alanya. Jag vet precis hur underbart jag hade det förra året när jag gjorde motsvarande resa och jag vet helt säkert att den här juni-resan kommer att bli ett underbart minne för livet.

1 kommentar:

  1. tack detsamma vännen..och tack för en trevlig kväll med en massa goa drinkar som vi kanske dock borde ha gjort alcotest på :):)

    SvaraRadera