fredag 27 maj 2011

9 dagar kvar nu

Ja snart är det bara en vecka kvar till avfärd. Helgen kommer ju gå fort. Har en del att greja med såsom att sätta igång med skolan o Projektledningskursen som aldrig slutfördes i höstas, samt städa och packa lite. Sen ska morsdag firas också, blir förmodligen ett restaurangbesök med mamma och syrran och en kik i mammas sommarstuga. Där efter är det bara 7 dagar kvar tills jag åker. Åhh, känns helt overkligt. Man har blivit så van att vänta o längta så länge och mycket nu, så jag känner mig riktigt bortskämd som får träffa min älskade man igen efter BARA 4 veckor.

Men gud så skönt det ska bli att få sovmorgon både lördag och söndag. För tro det eller ej, men jag har varit i tid till jobbet, eller före utsatt tid, 3 hela dagar i rad nu. Jag behövde verkligen skärpa till mig på det området och det har jag gjort nu också, jag är stolt.

Idag började Mehmet ett nytt jobb. Han sa upp sig, efter lite incidenter, från sitt gamla jobb och har nu fått ett nytt på en ny restaurang. När jag pratade med honom idag så verkar det som arbetstiderna är helt suveräna. Men han har ju bara arbetat en dag än så länge, så vet ju inte om det fortsätter så resten av sommaren. 09.30-13.30 och sen rast för att sen jobba andra passet 17.00-24-00. Tänk er själva =) Att få sova till efter 8 snåret, gå upp och äta frukost tillsammans. Sen har jag 3-4 timmars härlig tid för mig själv vid poolen eller på stranden för att sen gå hem och spendera 3 härliga timmar med älsklingen innan han ska iväg igen. Senare på kvällen hittar man på något med kompisarna eller hänger hos Mehmet. Bästa arbetstiderna ever. Fattar ni vilken solbränna jag kan lyckas få ;)

För övrigt så har jag jagat rätt på mitt paket från Ellos idag, som de skickat till fel utlämningsställe här i stan. Jag fullkomligt vägrade att ta bussen till det andra posten stället, så jag krävde att få paketet transporterat till det utlämningsstället som jag faktiskt beställt paketet till. Jag kan varken beskylla Ellos eller posten för att vara särskillt service-minded, men på Galerix i stan var det andra tongångar och killen där klirrade grejen åt mig. Jag hann dock inte hämta ut det idag, utan får göra det imorgon eller måndag. Väntar ju på en tubtopp och två bikiniöverdelar som MÅSTE med mig till Alanya.

Trevlig fredagskväll allesammans. Nu ska jag kolla på tv och smaska i mig lite gotta ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar