lördag 21 maj 2011

Tomhet

Idag känns livet bara tomt. Jag har inga som helst planer för denna helg. Jag känner mig verkligen tom inombords. Ingen längtan eller saknad efter något... tja, det skulle vara en 250grams Schweitzernöt då kanske. Vädret är bara liksom ingenting - det blåser inte, det regnar inte, solen skiner inte, det är bara stilla, kanske möjligen på gränsen till mulet. Dessutom kommer mitt internet att ta slut idag, och sen har jag inte råd att fylla på förrän lönen kommer. Så om jag inte bloggar på några dagar så vet ni varför.

Jag har till och med tappat räkningen till nästa resa =S Men i runda slängar så är det 2 veckor kvar. Att packa resväskan är ju inget jag behöver känna stress med den här gången, för den står nämligen redan packad från förra resan. Jag använde inte ens hälften av allt jag hade med mig, så den här gången är det bara att lägga iordning allt som ligger kvar där i och packa ner det som jag har tvättat från att jag kom hem. Dock så tänkte jag köpa med mig lite matvaror den här gången som jag känner att jag inte kan vara utan i 3 veckor. Svenska mat är väll ändå bara bäst. Önskar jag kunde ta med mig massor, men det går ju inte pga hur mycket det väger. Ska nog ändå ta med mig massa paket med grädde med lång hållbarhet och hoppas att den klarar transporten. Ligger den i resväskan så är det ju faktiskt kallt i lastutrymmet på planet. Bandspagetti skall också packas ner. Det verkar vara något exotiskt i Alanya, om inte så är det väldigt dyrt.

Nu vaknade då hjärnan till liv när jag insåg att jag har tvättid kl. 17. Det känns faktiskt som en rätt okej sysselsättning idag. Å hoppla hoppla, undrar om inte solen tittade fram bland molnen nu också. Kanske blir det här till sist den bästa dagen i mitt liv..... eller inte =S

2 kommentarer:

  1. Mycket upp och ner i väntan på sin man.. Om du fick välja skulle du bo här med honom eller i turkiet ? kram Laleee..

    SvaraRadera
  2. Jag skulle mycket hälre bo på sydkusten någonstans tillsammans med Mehmet. Men samtidigt så är jag en sån som kräver mycket stabilitet och trygghet i livet, så att bosätta sig där kommer bara ske om vi kan försörja oss ordentligt. Menar inte att vi skall vara rika, men att ha en stadig och fast inkomst som man vet räcker varje månad. Så turkiet skulle jag mycket hälre välja framför Sverige. I alla fall så länge vi inte har barn, för våra barn skall gå i en svensk skola och få en fin och bra skolgång. De turkiska skolorna är ju skrämmande.

    /Marie

    SvaraRadera