måndag 30 maj 2011

Hemlisar

Idag har jag fixat med lite hemlisar, tihi ;) Skönt att ha det avklarat. Imorgon ska jag fixa en hemlighet till så snart är vi i mål. Ska berätta om ett litet tag vad det är. Ni får suga på karamellen ett litet tag, gott folk.

Nu är det verkligen inte långt kvar till resan. Närmare bestämt 6 dagar, är ju helt otroligt. Känner att 4 veckor är max vad jag och älsklingen klarar av att vara ifrån varandra utan att vi ska börja må dåligt över det och utan att livet ska börja kännas sådär tomt o meningslöst och utan att det ska börja tära på vår relation. Jag bara fasar för de 10 veckor vi har att vänta i sommar. Och de tio veckorna kommer vi kanske inte kunna ändra på och ses lite spontant i alla fall. För jag måste finnas på jobbet hela sommaren, för så är semesterschemat upplagt. Och Mehmet har inte fått sitt UT ännu och det har vi inte en aning om när det kommer. Och även om han får det så kan han inte kasta sig iväg till Sverige rakt av, mitt under den skönaste högsässongen när han har som störst chans att tjäna så mycket pengar det bara går. Visst, allt är inte pengar, men när man har löner som ligger på 3000-4000kr i månaden så kan man ju själv tänka sig att varje arbetad timme är guld värd.

Idag fick jag mina varor från Ellos. Är nyfiken på hur de sitter för bikini överdelarna ser för små ut och tubtoppen var kortare än vad jag räknat med. Ska testa alltihopa senare. De där plaggen är nog de sista jag kommer att inhandla denna sommar, för nu gäller det verkligen att hålla i slantarna inför hösten. Jag vet ju nu säkert att det blir högskolestudier i höst, eftersom jag har garanterad plats på en av de kurser jag sökte. Så nu gäller det att spara o gneta för att ha råd med dryga 3 månader utan lön. Det kostar på som satan att både ha lägenhet, lån och andra fasta utgifter här hemma, samtidigt som man ska ha boende och mat och nöjen i Turkiet. Har dock hittat billig lägenhet för 2 månader i höst. Jag hoppas verkligen att den har det vi behöver. I så fall kommer vi komma undan med en kostnad om 2000kr i månaden. De sista 3-4 veckorna i Alanya får vi hitta annat boende, vet inte vart ännu eftersom det nästan inte finns något som är tillgängligt att boka på nätet efter 1 november.

Nu ska jag slappa. Är helt slut i huvet, då jag har så otroligt mycket att tänka på för tillfället.

4 kommentarer:

  1. Nbr kiz? =)))
    Blev lite nyfiken (ja på dina hemlisar också, men de lär du väl skriva om i sinom tid) på vad du ska läsa för kurser i höst? Hur hittar man kurser som är helt på distans eller online eller vad man nu säger...? Jag funderar på att läsa nån kurs kanske till hösten och vill helst inte ens åka på nån kursträff, det brukar ju alltid var några ändå, fast det är distans...

    Nu är det verkligen inte långt kvar! Härligt med några veckor i solen! Det verkar tyvärr inte bli nåt alls för oss i år... :S

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hejje, med mig är allt bra. Mycket att tänka på bara, o längtan efter babie såklart.

    Kurserna hittar du på studera.nu och där kan du välja avancerad sökning och fylla i Distansutbildningar utan sammankomster. Då är det garanterat utan en anda sammankomst. I alla fall på de flesta kurserna, men läs kursbeskrivningarna noggrant. För i höst så har sista anmälningsdag redan gått ut. Men med lite tur så kan du komma in på en reservplats, om det är folk som hoppar av o det blir platser lediga. Kan även finnas platser kvar på kurser som inte fyllts helt pga få sökande.

    Jag har sökt "Turism, upplevelser och media" som jag var garanterad plats på. Sedan har jag sökt olika kurser inom Marknadsföring, Affärsutveckling samt Organisation&Ledarskap. Jag hoppas komma in på 75% studier, vill inte plugga heltid när jag är i alanya.

    Trist att du inte kommer iväg på nån semester. Ni kanske semestrar i Sverige istället?

    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  3. Tesekkür ediyorum, Marie hanim! Tyvärr verkade det inte finnas så mycket omvårdnads- och biomedicinska kurser som jag hade tänkt mig...

    Jo det blir väl kanske nån tripp här i Sverige. Men hur kul är det, liksom? Jag vill ju UTOMLANDS! Men men... nästa år så! (Ingen tröst, tyvärr).

    SvaraRadera
  4. Din blogg är bra! Du skriver om ett vanligt liv inte bara ytliga saker som endel gör men så klart alla väljer ju själv hur man vill ha sin blogg. Ha det bra:)

    SvaraRadera