onsdag 1 juni 2011

Nya tag

Jaha, ny dag, då tar vi nya tag. Idag är det endast fjuttiga 4 dagar kvar :) I CAN NOT BELIEVE IT!!! :))) Börjar bli väldigt pirrig inför denna resa. Det är så mycket som ska hända och göras. Hoppas verkligen att jag får tid att slappna av mellan varven också. Men som jag längtar alltså. Det ska bli så himla najs detta. Och denna gång är det massor av tjejer där nere från sverige som jag känner eller är på väg att lära känna. Anna Y, Sofiya, Johanna, Celine, Anna L, Patricia plus några tjejer till som bor där nere stadigvarande. Ska bli väldigt roligt att få träffa Johanna för första gången, då vi bara haft lång kontakt på Internet tidigare.

Idag ska jag inhandla en sju jädrans massa mat som jag skall ta med. Ska laga civapcici i en stor låda imorgon när jag är ledig. Tänkte frysa in dem och ta med dem till Alanya. Ska även ha med mig lite andra frysvaror så det är bara att hoppas att vi har frysfack i hotellägenheten ;) Det känns bra att ladda upp med matvaror såhär på förhand. För min resebudget är inte vad den borde för de här 3 veckorna. Det blir att snåla lite, laga mat hemma, förfesta mycket hemma och inte göra allt för mycket spontant. Det är liksom inte svårt att spendera 3000-4000kr i veckan i en stad som alanya, men de resurserna finns inte nu. Men i höstas klarade vi ju oss på 5500kr per månad till mat och nöjen för två, så då måste det ju gå även denna resa. Matkassarna skall inhandlas på Kipa och frukt o grönt på Tisdagsmarknaden. Sen blir det inget småspringande till supermarketarna för att köpa godis, juice och läsk. Jag måste försöka hålla igen den här gången o tänka på vikten, det bara måste gå =S

4 kommentarer:

  1. Vad duktig du är som lagar mat och tar med! Det är ju jättebra, önskar jag vore likadan....

    Sen brukar ju frysarna där på hotellen hålla ungefär samma temperatur som ett kylskåp... (Och kylskåpen, de håller väl nån grad lägre än rumstemp, typ...? :P)

    SvaraRadera
  2. ser fram emot att cs igen gumsan :)kram i mängder

    SvaraRadera
  3. Ja det var ambitiöst med matlagningen måste jag hålla med om..:)! Men å andra sidan så får väl han en ok lön nu med när han jobbar så ni ska väl inte behöva svälta..! Eller är han en av alla dem som måste skicka det mesta av inkomsten till familjen? (kanske en privat fråga, ursäkta i så fall..)

    Hur som helst så har du inte långt kvar nu, härligt..:)!!

    Kram/ Emma

    SvaraRadera
  4. Jag har bara tagit med sån mat som inte finns där nere, brieost, bandspagetti, pepparsås som jag vet vad den innehåller osv. Det är ju så att jag är vegetarian och mannen älskar kött, så det är inte alltid lätt att komma på maträtter som kan göra oss båda glada och nöjda. Så kom jag ju på detta med vegetariska civapcici som man gör på quornfärs. Quorn produkter kan du inte hitta i turkiet så därför gjorde jag dem hemma och ska ta med =)

    Mehmet tjänar några tusenlappar i månaden, men de måste sparas till ett annat ändamål som jag tyvärr inte kan avslöja här och nu =) Han skickar inga pengar till sin familj.

    KRAM från Märi

    SvaraRadera