onsdag 1 juni 2011

Vad ska jag ha för rubrik

Kan inte komma på någon rubrik tyvärr. Det går nog bra ändå. Idag har vi haft en soft dag på jobbet. Morgonen inleddes med ett samtal till Migrationsverket, men till mitt förtret så var min handläggare sjuk så kunde inte få några besked. Och jag kan sätta 1000 spänn på att hon är ledig på fredag som är klämdag, då det i stort sett är standard inom myndighetsvärlden att alltid ta ledigt på klämdagar och jobba halvdag före röd dag. Så tror inte jag kan få tag på henne på fredag heller och hinner då inte prata med henne innan jag åker på semestern tyvärr. Funderar på att slå en signal från Alanya sen o fjäska lite. Vi vill ju så gärna ha svar så att vi kan planera lite inför sommaren och hur vi ska göra med allt.

Idag hade jag tänkt att handla en stor matkasse efter jobbet, men fick ställa in den planen på grund av ett litet missöde. Jag hade på mig ett par haremsbyxor idag, men kom på på eftermiddagen att jag satt dem bak o fram, så skulle gå in på toa och vända på dem. Var ju lat så försökte göra det utan att ta av mig skorna. Så när jag trär i foten i byxbenet så fastnar skon i tyget o river sönder hela byxorna i grenen. Allt gick ju frid o fröjd så länge jag bara behövde sitta på kontorsstolen, men sen skulle jag ju ta mig hem också. Så jag fick helt enkelt dra ner min tubtopp som kjol över byxorna och den tröja jag hade på mig på överkroppen var så u-ringad att jag nästan visade hela brösten. Så därför fick jag ta på mig min jacka på vägen hem fast det var 28 grader varmt ute typ. Så alltså, att gå o handla var inte aktuellt. Det får jag göra imorgon.

Nu börjar det verkligen närma sig. Imorgon är ju ledig dag för oss kontorsråttor så då ska jag tvätta, packa och handla. Den här extra ledigheten kommer precis perfekt nu inför resan. Pratade just med darling som är jättesjuk men tvingas gå o jobba ändå. Jag lovade honom att tvätta hans kläder när jag kommer ner, för det har han nog inte hunnit med på flera veckor skulle jag gissa. Så som dom får jobba o slita stackarna.

Fick ett kampanjerbjudande på mailen idag från Pegasus. Jättebilliga flygbiljetter för hösten, så jag är supersugen att gå in och boka två stycken nu till mig o Mehmet. Vi vet ju inte ännu om han får sitt UT eller inte, men å andra sidan har jag aldrig hört talas om någon som få ett nej, så vi får ju utgå från att han får ett ja. Och i slutet av november så bör han väl ändå ha fått ett svar så att han kan flytta med mig hem. Så det blir nog så att jag bokar flygbiljetterna ändå. Och om han nu inte skulle kunna åka med mig hem då av någon anledning så är de ändå så pass billiga att man kan strunta i att använda hans biljett utan att gråta floder för pengaförlusten.

1 kommentar:

  1. Ursäkta mig men du bjöd på det! Hahahaha! Jag verkligen asgarvade åt ditt missöde! Skrattar än. Som i en film!

    SvaraRadera