fredag 30 juli 2010

Suuuuuuur!!!

Idag har jag verkligen varit en riktig jäkla surmule. Jag har klagat på allt tror jag. Stackars min omgivning.

Det började redan imorses när jag gick förbi Telia-butiken. Där står det horder av människor som köar. Dom sitter o ligger där som slödder med parasoll, sovsäckar, campingstolar o överlevnadskit. Jag fattade inget, tänkte först att det här måste vara något stort eller allvarligt.. är det en demonstration eller vad är det frågan om. Sen tänkte jag att det kanske är Telia som gör någon överraskande mannöver o säljer/delar ut biljetter till någon stor konsert eller liknande.

Jag funderade på det där en stund tills jag kom fram till jobbet där jag fick svaret. Jag kände hur blodtrycket o pulsen ökade markant. De köade alltså för nya iPhone 4. Har ni höööört nått så sjuuuuukt????? GET A LIFE, GET A JOB, FIXA FRISSEN!!!!

Är det det som dagens ungdomar och högskolestudenter lägger mest värde på i livet i dagens läge. För jag undrar just hur många av dessa som hade sommarlov, semester eller helt enkelt hade bett om ledigt från jobb/skola för att gå dit köa för en jäääää*laaaa mobiltelefon. Jag kan nog säga att det är något av det mest patetiska jag har hört talas om. Hade det varit en biljett till någon stor artist (typ en återuppstånden Elvis, Michael Jackson eller nått) då hade jag inte tyckte det var så konstigt. MEN DET HÄR!!!

Är det sånt som dessa människor ska berätta för sina barnbarn sen om 50år... att de var en av de första som fick ett exemplar av de första iPhone4 som släpptes. WELCOME TO REAL LIFE, säger jag!

Dagen fortsatte dock efter detta (otippat). Och jag lunkar ner i köket för att ta en frukostfika. Slår upp lokaltidningen, och vad står att läsa där, om inte "Finska pinnar innehåller inte riktigt smör". Det har alltså skrivit en tredjedels sida om en uppretad man som köpt "Gammelmormors finska pinnar med äkta smör" och där efter läst på innehållsförteckningen att produkten innehåller mer margarin än äkta smör. Alltså... ursäkta... man undrar ju, står det rätt till i världen??? Jag menar, vad kostar en tredjedels sida om man vill annonsera. Vi snackar tiotusentals kronor. Och på den ytan väljer dom att skriva om FINSKA PINNAR. Och sen undrar man ju också, hur snuvad man känner sig på en skala om man råkar ha köpt ett paket finska pinnar för 19.90...? Dom är ju inte ens goda om man doppar dom i apelsinsaft. KÖP NÅTT ANNAT GUBBE!

Som om inte detta vore mer än nog för en bitter människa som mig, så har det dessutom regnat heeela dagen.

Jag har fått nog nu!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar