torsdag 22 juli 2010

Denna långa VÄNTAN!

Ja, det är det jag gör om dagarna efter jobbet. Jag sätter mig ner o vääääntar. Det är ju inte direkt så att tiden går fortare av det, snarare tvärt om. Jag har eg. tusen saker att fixa innan resan första helgen i september. Men allt är strukturerat i mobilen. Jag får snart göra listor för listorna =)

CHECK LIST:

- Visumansökan - 17 augusti bär det av till Turkiska ambassaden i Stockholm. Håll tummarna! Men man undrar ju... kan man få ett nej?

- Reseförsäkring - Är tecknad och känns som en sur utgift, eftersom man i stort sett redan nu vet att den inte kommer att nyttjas. Men man kan aldrig vara helt säker, så vem f*n vågar chansa.

- Dator - Denna är utsedd, med diverse tillbehör, o finansminister Marie kommer som alltid billigt undan. Till detta köper jag Mobilt bredband Kontant.

- Högskolan - Ja, om ni bara visst hur det är att ge sig in i denna "ganska" så "speciella" värld. Det är Kåren, det är CSN, det är studielitteratur, det är antagningsbesked osv... und so weiter...

- Packning - Packningslistan är preciserad in i minsta detalj. Det kommer nog att landa på en 50kg i runda slängar. Hälften matvaror, hälften kläder. Hihii... För vem kan leva utan senap och lingonsylt i 5 månader. Inte jag!

- Kläd- och produktinköp - Det är det man ständigt lider brist på; underkläder, partykläder och skor. För att inte tala om hur mycket TIGI schampo, hårspray och dust-it det går åt under nästan ett halvår. Allt skall införskaffas och fraktas.

- Förlovningsringar - Dessa är utsedda och färdiga att beställas. Me very like!!!

- E-faktura - Jag ska bara... men det tar emot. Ringa runt till alla bolag och beställa e-faktura eller autogiro. Men.... jag tar det imorgon ;) Har i alla fall ordnat med lägenhetsvakt när jag är borta. Min underbara vän Bettan ställer upp o kollar posten och diverse. TACK!

- Budget - Den är planerad in i minsta detalj, något annat trodde ni väll inte...?

I´ll be back, tjing tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar