lördag 31 juli 2010

Dra täcket över huvet och drömma...

Idag är en sån dag, då jag lika gärna kan dra täcket över huvet o somna om. Tycker ändå det mesta är piss. Jag är så frustrerad över min livssituation att jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Jag befinner mig på en plats som jag inte vill vara på och jag kan inte ta mig härifrån, snacka om fängelse. Det är är inte nyttigt för mig, jag känner det.

Det som håller mig uppe är mina framtidplaner. Jag har redan nya planer efter studieledigheten. Jag har under så många år nu velat känna mig friare. Att kunna resa mer och ha mer fritid och förfoga över min egen tid som jag vill. Det som har satt stopp för mig är jobbet, där det inte finns utrymme för mer ledighet än de små futtiga semesterdagar man har plus de komptimmar man lyckats arbeta in. Jag vet att mitt yrke är sånt, 8-17, måndag-fredag. Hör ni hur trökigt det låter...?

Jag var i thailand i vintras med en vän och jag stortrivdes verkligen. Dit vill jag verkligen tillbaka. Som tur är så är thailand ett av de länder som turkarna lättare kan få visum till. Drömmen vore verkligen att få resa dit med Mehmet, han skulle verkligen älska det. Lite djugeläventyr, ligga på playan, billiga drinkar, trevliga människor, goooood mat, massage varje dag, utflykter till underbara stränder. Å guuuud som jag längtar!!! Men den drömmen är nog tyvärr väldigt långt borta. Fast det sägs ju att vill man något riktigt mycket och är inriktad på att genomföra det så går det.

Men innan thailand så vill jag ju såklart att Mehmet kommer till sverige och hälsar på. Jag vill att han ska få se något annat än turkiet och få se hur jag bor och hur livet i sverige är. Jag funderar på om inte nästa vinter skulle passa bra. Vore så otroligt mysigt att vakna upp bredvid varandra, göra vardagarna till små guldkorn och sedan somna tillsammans. Att han får uppleva lite äkta Kung Bore vinter, det skadar inte heller... Hehe!

3 kommentarer:

  1. Jag undrar vad det är som egentligen gör dig så olycklig här Marie.Du kanske borde fundera över det .Nu kanske det kommer några trista påståenden men,DU har jobb,DU är frisk , DU lever i en demokrati; DU kan säga ,tycka vad du vill, DU har en kille som väntar på dig, DU har ett datum spikat för din resa,m.m , jag menar att du har nog en hel del att vara glad över och det som egentligen gör dig så olycklig här kanske går att göra något åt.Varför inte ringa mig så hämtar jag dig gärna och du kan komma upp till oss i Vristulven .Vi har stugan 10m från sjön och på en skogstomt ,vi kan plocka svamp ,blåbär hallon eller åka båt eller på vår nybyggda flotte du är hjärtligt välkommen,hör bara av dig .Lillan 073 6642825

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Jag har i många år kännt att Sverige är inte rätt land för mig att vara i. Jag tycker inte att människor i Sverige i allmänhet är speciellt trevliga och roliga att umgås med. Även fast jag är född här så känner jag inte att det är här jag hör hemma. Kanske konstigt för någon att förstå som inte upplevt det själv.

    Men du har rätt, jag är frisk och det är ju en av de få saker som verkligen är viktiga i livet. Tyvärr så gör ju inte jobbet mig direkt lycklig, utan snarare tvärt om. Det har jag också talat om för dem där, och det är ju bara upp till mig att leta mig något annat.

    Det är ju först det senaste halvåret som jag har börjat bli lycklig igen. Nu när jag har gjort mig av med många problem, om du förstår vad jag menar. Jag är otroligt lycklig i grund och botten nu när jag träffat Mehmet, har förlovat mig och har underbara reseplaner framför mig samt ser en framtid med Mehmet. Men för den sakens skull så kan man ju tycka att vardagen är skit här och nu för det. Jag tycker inte sverige har något att erbjuda som gör mig lycklig. Vädret kan ju göra vem som helst deprimerad och alla vänner har skaffat familjer och försvunnit åt varsitt håll.

    Tack för att du bryr dig om mig, det är jag jätteglad för!

    SvaraRadera