onsdag 28 juli 2010

Flygbiljett och hotellbokning = Ett steg närmre!

Idag ska jag boka flygbiljett och hotell. Jag kommer bo med min Love på ett lägenhetshotell i mitt absoluta favoritområde i alanya. Det ligger på Kleopatrasidan och har allt en kvinna kan behöva... dvs. städning, pool, internet, nära till stranden samt en städtant som tvättar kläderna åt en genom en smärre muta. Ingen är nöjdare än jag =) Och detta till det otroligt rimliga priset om 2500kr per månad. Lägenheten är rymlig och helt okej, stor balkong är det också. Nu återstår att se om jag får ett rum med utsikt mot gatan eller mot poolområdet. Mot gatan känns trevligare, så man ser lite liv och rörelse.










Eftersom det är en lägenhet så finns där ju också en kokvrå. Då budgeten under denna tid kommer vara minimal så är det daglig matlagning som gäller. Tur att man har en pojkvän som är grym på att laga mat, och som gärna gör det... och diskar... och dukar... och handlar. Mehmet är så otroligt hjälpsam med hushållssysslorna. Det är bara att hoppas att det håller i sig ;)

Jag gissar att kokvrån inte erbjuder varken ugn eller någon avancerad utrustning för matlagning. Jag får nog vara nöjd om det finns 4 gafflar, 4 knivar, 4 glas och 4 små och stora tallrikar. Tur att jag har lämnat kvar en del prylar sen sist jag var där. Det som saknas får jag köpa till helt enkelt.

1 kommentar: