onsdag 9 mars 2011

3 dagar kvar

Ja nu är det riktigt nära detta äventyr. Och det fattades bara det... Mamma Perihan har gått o köpt en ny soffgrupp för 10 papp för att jag ska komma. Helt plötsligt känns mina presenter ganska så fjuttiga. Vi får verkligen hoppas att den största glädjen finns i att jag i egen hög person kommer dit. Eh.... en hel soffgrupp liksom. Well, jag är enbart tacksam för detta inköp, för jag tror denna soffa är den första möbel i deras hem som sträcker sig mer än 30 cm över marken =D

Nu är jag i full gång med att baka kakor till anne o baba. Måtte dom bli lyckade, för det finns inte tid för att baka nya. Därefter skall jag slå in presenter och sen gå över på att sortera tvätt. Känner att jag inte behöver oroa mig för sysslolöshet de närmsta dagarna.

Och hur går det med min bantning kan man fråga sig. Nja, det har gått sådär den här veckan. Satte just i mig en portion med currygryta och lite turkiskt ris.... Och såklart när jag varit redig och inte ätit ris på 4 veckor, vad händer då? Jo, jag brände vid riset det första jag gjorde =( Sen lär det ju bli ett o annat provsmak på kakorna också. Jag väger mig ju inte nu när jag bantar. Jag har mitt eget sätt att räkna viktnedgång som består av två mått. Det ena är att jag skall känna på kläder när de blir för stora. Det andra är Dubbelhake-Index. Jag startade på ett värde av 1, dvs. 1 dubbelhaka. Målet är ju att komma ner på 0 dubbelhakor, men dit har jag inte kommit ännu.

Jag återkommer, håll ut!

1 kommentar:

  1. Ha en underbar resa och var rädd om dig, kram

    SvaraRadera