lördag 24 september 2011

Publicerar era kommentarer

Jag har fått otroligt mycket kommentarer från er läsare, som jag inte velat eller kunnat publicera förrän nu. Men nu kommer de här, och jag har valt att bara lägga ut delar av kommentarerna, då de innehåller mailadresser o annat som inte bör publiceras:

Läser din blogg ofta då jag tycker att du skriver både med allvar och humor. Hittade den förra året då jag googlade och ville veta lite om Alanya innan vi skulle reas dit. Läser också fler av Alanya flickornas bloggar. Dessvärre så är jag dålig på att kommentera. Tycker det är barnsligt och omoget av läsare som faktiskt terroriserar de bloggare som valt att dela sin vardag med oss läsare. Men har förstått att det även i blogg-världen finns så kallade stalkers. Men dom kan ju sporas via IP-adresser för att få veta vem dom är. Till något helt annat så är jag "en gammal dam", svensk som varit gift med en turkisk man, som också heter Mehmet, vi har en dotter som idag är 34 år och vi har 3 barnbarn, alla bor vi i Norge men Dede (morfar) bor fortsatt i Stockholm. Det var lite om mig. Önskar dig lycka till med dina studier och naturligtvis med att få alla papper på plats så Mehmet och du kan få starta ett nytt och bra liv hos "Gamla Moder Svea". Jag är säker på att han kommer att både älska och förundras över vilken annorlunda värld du kommer ifrån.
Kram Kia
2011-09-15


Hejsan Marie! Jag förstàr att du vill sätta lösen pà bloggen pga av dessa patetiska rövhàlen som inte har ngt liv och förpesta livet för andra som har ett. Jag är en annan Turkiet-tjej som brukar gà in och läsa din blogg sà ofta jag har tid. Jag tycker det är intressant att läsa om andra svenskors liv i Turkiet och hur de klarar av livet där nere. Du har även varit inne pà min blogg och skrivit en kommentar kom jag ihàg. Min blogg: http://vikingkiz.blogg.se Namn: Sofie. Jag hoppas jag är en av dem som fàr läsa din blogg. Lycka till med allt och kärleken. Jag har själv blivit màltavla för alla jävla rövhàl som ska pracka pa en med massa fördomar osv. Du vet bättre och är definitivt starkare.
Kram Sofie
2011-09-14


Som sagt tycker att du skriver roligt o intressant, och din blogg vill jag gärna fortsätta följa. Hittade den via Güzelicious blogg för ca 6månader sen. Oavsett om jag får följa din blogg eller ej, så hoppas jag att allt blir bra och att ni får erat uppehållstillstånd!
Av Linnéa
2011-09-13


hej jag heter sofie, är gift med en turkisk man sedan 2006 vi träffades i marmaris när jag var där på semester, vi har två flickor aleyna och Dilara ochjobbar på ett tredje barn, min man kommer från adiyaman men hans mamma bor nu i osmaniye/ Adana så det är dit vi åker oftast när vi hälsar på släkten. Jag läser din blogg varje dag,, kollar om du skrivit varje fall men jag brukar inte kommentera.. Jag gillar ditt sätt skriva på dina resor till turkiet då jag älskar landet språket kultiren maten ja allt.. så spänd på ert visum jag vet vad ni går igenom,, vi fick vänta från feb till juli på svar då ringde jag varje vecka och skickade mail. jag hoppas jag får fortsätta läsa din blogg.. jag skriver ingen egen blogg tyvärr skulle vilja börja göra det men känner att jag inte ahr den tiden.. ha en bra dag och hoppas du har det skönt i värmen med din älskade,,
mvh sofie
2011-09-13


Hej! Måste även säga att jag blir tokarg på idioterna som håller på o är cp! Läs inte bloggen om man inte tycker om vad du skriver, det är ju din blogg o du får skriva vad du vill tycker jag. Larvigt att behöva låsa bloggen pga av andras elakheter men förstår att du gör det! Hoppas på att dom är 13år o inte vet bättre. Hoppas karman hinner ikapp dom i vilket fall! Jag hittade din blogg när jag googla lite när jag själv träffa en turk förra året o ville hitta andra, vi har hållt ihop lite över ett år. Jag läser din blogg nästan dagligen. Hoppas på att jag får fortsätta med det då jag vill följa er resa :) Ha en fortsatt bra semester o försök strunta i dumma människor som vill få andra o må dåligt, du är lycklig o det är det som är viktigt :) kram till dig!
/Sofia
2011-09-13


Halloj igen, skickade en kommentar tidigare men skickar en till :) Linda heter jag, 24 år, stockholm. hittade din blogg via någon annan blogg eller när jag googlat på alanya bloggar. jag läser varje dag, gillar sättet du skriver på och det är intressant att läsa om hur du hanterar livet hemma i sverige samtidigt som du har kärleken i alanya. hade för några år sen förhållande med en turk därifrån. Vore jättekul om jag fick fortsätta läsa :) ha det bra!
Av Linda
2011-09-12


Hej, vet inte om min kommentar kom fram som jag skrev innan (den är inte publicerad iallafall), men jag fortsätter gärna att läsa! Jag heter Veronica. Har läst din blogg länge och tycker du skriver roligt och hoppas på att få fortsätta följa dig! Jag kommenterar inte så ofta men ska försöka bli bättre på det:)Tråkigt att folk är så himla bittra och lämnar taskiga kommentarer, fattar inte varför man läser om man inte gillar det som skrivs??!!
Mvh Veronica
2011-09-12


Förstår att du väljer att bara ha öppen bloggen för en del fortsättningsvis. Hoppas du inte tar illa upp för att vissa skriver så idiotiska kommentarer. Anyway, jag tycker din blogg är störtskön och vill gärna fortsätta följa dig (om jag får). Det lustiga är ju att vi egentligen inte känner varandra, ändå känns det som att jag känner dig ändå, om du fattar...
Kram Josefine
2011-09-10


Hej! Vad trist att folk måste kasta så mycket dynga, varför läser de om de blir så provocerade? Jag har kommenterat ett par gånger men ganska snällt eftersom jag fått dagens ros sv dig..;). Emma var namnet och bor i Göteborg m turkisk sambo från alanya som även är far till min lille son..:) Ha en bra kväll!
Av Emma
2011-09-10


Hej Marie! Jag är en Alanya tokig tjej som snart skall åka ner för 22 gången till Alanya. Bara älskar detta ställe. Vi känner inte varandra men jag har följt din blogg länge och jag drömmer mig tillbaka till Alanya av att följa din vardag där då jag befinner mig i kalla sverige. Du får gärna titta in på min blogg, men jag har inte hunnit uppdatera den sen jag kom hem från Alanya i mitten på juni. Hoppas att jag får fortsätta följa din vardag.
Mvh // Monkan i Umé
2011-09-10

1 kommentar:

  1. Det är nog en god ide att använda en sån här lösning när människor inte kan vara snälla. Hoppas ditt studerande går bra, och nu närmar det sig väl snart slutet för turistsäsongen och en lugnare period för Mehmet också.
    Kram på er
    Kia

    SvaraRadera